کرونا کارمندان والت‌دیزنی را بیکار کرد

کمپانی والت دیزنی با توجه به شیوع ویروس کرونا، ۲۸ هزار کارمند خود در پارک‌های موضوعی را اخراج می‌کند.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، کمپانی والت دیزنی اعلام کرد ۲۸ هزار کارمند خود را از پارک‌های موضوعی‌ اخراج می‌کند. گفته می‌شود حدود ۲۵ درصد از نیروی کار دیزنی در این پارک‌ها هستند.

جاش دامارو، رئیس پارک‌های دیزنی می‌گوید: در چند ماه اخیر، تیم مدیریتی ما بی وقفه در تلاش بود تا از جدا کردن یک شخص از کمپانی جلوگیری کند. ما مخارج را کاهش دادیم، پروژه‌های سرمایه گذاری را به حالت تعلیق درآوردیم؛ اما با این تلاش‌ها باز هم نمی توانیم از تمامی کارمندان خود استفاده کنیم.

پارک‌های موضوعی دیزنی در فلوریدا، پاریس، ژاپن و هنگ کنگ با ظرفیت محدود بازگشایی شده اند. اکثر این اماکن تفریحی به صورت پاره وقت فعالیت می‌کنند.دو مکان مهم دیگر مثل کالیفرنیا و اورنج کانتی هم در تلاش هستند، به معیارهای بهداشت محلی برای بازگشایی برسند.

دیزنی در سه ماه دوم سال جاری میلادی (تا ۲۷ ژوئن) حدود ۴.۷۲ میلیارد دلار ضرر کرده است تا بیشترین آسیب این شرکت در دو دهه اخیر رقم بخورد. بازگشایی والت دیزنی ورلد در فلوریدا هم با توجه به افزایش مبتلایان کرونا ناامیدکننده بوده است.

برآورد شده آمریکا ۸۵۰ هزار شغل در ماه سپتامبر ایجاد کرده است؛ اما همچنان نرخ بهبود و افزایش مشاغل آن پایین است. تا کنون تنها نصف مشاغلی که در دوران کرونا از دست رفته اند، در این کشور احیا شده‌اند.

انتها پیام/

کد خبر: 1074602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =