ضرورت توجه به آسیب‌پذیری سالمندان در همه‌گیری کووید ۱۹

از هر ۹ نفر در جهان یک نفر در سن ۶۰ سال یا بالاتر است و پیش‌بینی می‌شود که این رقم در سال ۲۰۵۰ میلادی به پنج نفر در ازای هر ۹ نفر افزایش پیدا کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، افزایش جمعیت سالمندان نشان دهنده پدیده جهانی است که بیش از این نمی‌توان آن را نادیده گرفت. در حال حاضر در اندونزی، بزرگی جمعیت افراد بالای ۶۰ سال ۲۸ میلیون نفر برآورد شده و پیش بینی می شود که تا سال ۲۰۳۵ تقریبا دو برابر شده و به ۵۰ میلیون نفر برسد.

افزایش طول عمر، یکی از بزرگترین دستاوردهای بشریت است زیرا افراد مسن و سالمندانِ سالم و فعال می توانند کمکهای بی پایانی به خانواده، اجتماع و کل جامعه داشته باشند. هرچند، چنین فرصت هایی با چالش های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی مواجه است. به طور خاص آسیب پذیری و نیازهای خاصِ این گروه سنی در بحران های بشردوستانه بیشتر می شود.

در سال ۲۰۲۰، همه گیری بیماری کووید-۱۹آسیب پذیری و نیازهای خاص سالمندان را تشدید و برجسته کرده است. میزان مرگ و میر در آنان در مقایسه با جمعیت جوان بالاتر است و برای افراد بالای ۸۰ سال پنج برابر میانگین جهانی است. در اندونزی نسبت افراد مسن (۶۰ سال به بالا) ۴۱ درصد موارد مربوط به مرگ و میر ناشی از بیماری کووید-۱۹ را تشکیل می دهد در حالیکه نسبت آنها در موارد مثبت بیماری فقط ۱۰.۹ درصد است.

دکتر «ناتالی کانم»، مدیر اجرایی صندوق جمعیت سازمان ملل (UNFPA) در ماه آوریل در اظهاراتی گفت: همه گیری بیماری کووید-۱۹ شکاف های جوامع ما را آشکار کرد و آنها مشکلات بزرگی همچون تبعیض سنی، نژادپرستی و تبعیض جنسیتی و تبعیض توانمندی و قدرت حرکت است.

به گزارش reliefweb، صندوق جمعیت سازمان ملل به عنوان متولی توسعه و اطلاعات جمعیتی کمک می کند تا نیازهای سالمندان و مراقبان آنان در کانون اقدامات بشردوستانه مرتبط با همه‌گیری کووید-۱۹ قرار گیرد.

منبع: ایسنا
انتهای پیام

کد خبر: 1074618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =