طرح شهاب استاندارد می شود

معاون آموزش ابتدایی گفت: پیش‌دبستانی خشت اول بنای آموزش‌وپرورش؛ و کلید برقراری عدالت آموزشی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) رضوان حکیم زاده در نشست تخصصی با نمایندگان آموزش ابتدایی استان خراسان جنوبی که در سالن اجلاس این اداره کل برگزار شد، تصریح کرد: گفتمان آموزش؛ به‌ویژه در دوره ابتدایی باید تبدیل به یک گفتمان عمومی در جامعه تبدیل شود.

وی، از طرح ملی خوانا به‌عنوان اجرای درست برنامه درسی مبتنی بر مدرسه محوری و مشارکتی یادکرد و گفت: دانش آموزان در دوره ابتدایی باید مهارت‌های خواندن، نوشتن وزندگی اجتماعی را به‌خوبی فرابگیرند؛ چراکه با توانمندسازی این مهارت‌ها در کودکان احترام به قانون، حقوق شهروندی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه معنا پیدا می‌کند.

معاون آموزش ابتدایی، بابیان این مطلب که طرح خوانا ۹۰ درصد اهداف سند تحول را در دوره ابتدایی محقق می‌کند، یادآور شد: منظور از خواندن در این طرح روخوانی صرف نیست بلکه کسب مهارت تدبر و تفکر در مطالب است همچنان که مفهوم مهارت نوشتن، سوای رونویسی از روی کتاب‌ها و مجلات است؛ منظور از مهارت نوشتن، پرورش قدرت تخیل در دانش آموزان و صحیح نوشتن مطالب، ازنظر ادبی، دستوری و نگارشی است.

وی لازمه تحقق عدالت اجتماعی را فراهم کردن فرصت‌های برابر آموزشی برای همه دانش آموزان دانست و یادآور شد: امروز برنامه درسی به سمت درس ورزی، مهارت افزایی و پایان دادن به سلطنت کتب درسی می‌رود.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، حکیم زاده از استانداردسازی طرح شهاب خبر داد و عنوان کرد: رویکرد امروز پیش‌دبستانی پروژه محوری و یادگیری از طریق بازی است.
منبع: ایسنا
انتهای پیام

کد خبر: 1074620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =