پاکستان از جنگ افغانستان متضرر می‌شود

رییس جمهور پاکستان در دیدار رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان تاکید کرد که دولت و رهبران این کشور به صورت همه‌جانبه از تلاش‌های صلح حمایت می‌کنند چراکه پاکستان از جنگ در افغانستان متضرر می‌شود و از صلح در این کشور نفع می‌برد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، «عارف علوی»، رییس جمهور پاکستان، در دیدار با عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان، تاکید کرد که این کشور از جنگ افغانستان متضرر می‌شود و از صلح آن نفع می‌برد.

رییس جمهور پاکستان روز چهارشنبه، نهم مهرماه، در دیدار با رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان گفت که دولت و رهبران این کشور به صورت همه‌جانبه از تلاش‌های صلح در افغانستان حمایت می‌کنند. 

وی تصریح کرد که پاکستان از جنگ در افغانستان متضرر می‌شود و از صلح در این کشور نفع می‌برد.

علوی خواهان افزایش همکاری‌های پاکستان در عرصه‌ آموزش، تحصیلات عالی، تکنولوژی اطلاعات و بهداشت و درمان شد.

وی همچنین افزود که میزان تجارت میان دو طرف باید افزایش یابد و با آمدن صلح باید جنوب آسیا با آسیای مرکزی وصل شود.

در همین حال عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان، با ارایه تصویر روشن از وضعیت افغانستان، خواهان همکاری پاکستان در زمینه دست‌یابی به صلح شد.

وی دستیابی به صلح را از اولویت‌های مردم و حکومت افغانستان خواند و از پاکستان خواست تا افغانستان را در برقراری صلح و ثبات کمک و زمینه همکاری، رشد و توسعه تجاری را فراهم کند.

عبدالله روز دوشنبه، هفتم مهر، در رأس یک هیأت به پاکستان سفر کرد. در این سفر وی با نخست‌وزیر، وزیر امور خارجه، رییس مجلس، رییس سنا و رییس جمهور کشور پاکستان دیدار کرد.

منبع:فارس
انتهای پیام

کد خبر: 1074627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =