پس از انزوای بین‌المللی؛ اکنون «تحقیر ملی» آمریکا به روایت روزنامه انگلیسی

مسئول دفتر روزنامه‌ای انگلیسی در واشنگتن درباره اولین مناظره انتخابات آمریکا نوشت، رفتار رئیس‌جمهور این کشور در مناظره، تبدیل آن به صحنه تحقیر ملی را تضمین کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویییسکانیوز)، «دیوید اسمیت» مسئول دفتر روزنامه «گاردین» در واشنگتن، درباره اولین مناظره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نوشت، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور، تبدیل این برنامه تلویزیونی به بدترین در نوع خود در تاریخ آمریکا و ایجاد صحنه‌ای از تحقیر ملی را تضمین کرد.

اسمیت روز چهارشنبه در گزارشی نوشت، ترامپ تمام مدت دروغ گفت، لفاظی کرد، خشمگین شد و حتی از فرصت پیش آمده برای محکوم کردن سفیدبرترپنداری استفاده نکرد. 

رئیس جمهور آمریکا در طول مناظره چندین بار صحبت‌های «جو بایدن» را قطع کرد، تا جایی که این نامزد حزب دموکرات به او گفت:‌ «ممکن است خفه شوی مرد؟». به گفته اسمیت، پیش از اینکه مناظره به اتمام برسد، کارزار انتخاباتی بایدن دست به کار شده و تی شرت‌هایی که این جمله بر آن نقش بسته بود تهیه و توزیع کرد.

بایدن در جایی دیگر هنگامی که ترامپ میان صحبت‌هایش پرید گفت: «به زوزه کشیدن ادامه بده مرد».

اظهارات بی‌موقع ترامپ و قطع کردن حرف‌های بایدن باعث شد «کریس والاس» مجری برنامه نیز که انگار میان دو بچه مدرسه‌ای وساطت می‌کرد، از کوره در رفته و به او بگوید: «صادقانه بگویم، بیشتر به قطع کردن [حرف‌های بایدن] پرداختید».

بایدن در این مناظره خطاب به ترامپ گفت: «شما بدترین رئیس‌جمهوری هستید که آمریکا تا کنون داشته است». وی می‌افزاید: «در واقع تمام حرف‌های او دروغ است. من به اینجا نیامده‌ام تا دروغ‌های او را برشمارم. همه می‌دانند که او یک دروغگو است. سخت است که با این دلقک، ببخشید این فرد، بتوان حرفی زد». 

بایدن با کنایه‌ای درخصوص محبوبیت خود در میان آمریکایی‌های ساکن حومه شهرها گفت: «رئیس‌جمهور ترامپ اگر در جاده به اشتباه وارد پیچی نشود، نمی‌فهمد که [منطقه‌ای مسکونی] در این حومه شهر وجود دارد».

نامزد دموکرات‌ها همچنین با اشاره به فوت بیش از ۲۰۰ هزار آمریکایی در اثر ابتلا به ویروس کرونا و مدیریت ضعیف شیوع این بیماری از سوی ترامپ، خطاب به او می‌گوید: «همین است که هست. چون شما همینی که هستی».

بایدن با تمسخر به ترامپ می‌گوید: «شاید بتوانی مقداری ضدعفونی‌کننده به بازویت تزریق کنی و خودش ترتیب کارها را خواهد داد».

وی همچنین با اشاره به توهین چندی پیش ترامپ علیه سربازان آمریکایی، درباره پسرش که در عراق مرده است می‌گوید: «پسرم در عراق بود. او یک سال آنجا بود. او نشان ستاره برنز گرفت. او نشان خدمات ارزنده دریافت کرد. او یک بازنده نبود، یک میهن پرست بود».

پسر بایدن سال ۲۰۱۵ در حالی که در عراق جزو سربازان اشغال‌گر این کشور بود در اثر ابتلا به تومور مغزی جان خود را از دست داد.

هنگامی که مجری برنامه از ترامپ درخواست کرد درخصوص محکوم کردن نژادپرستی سخنانی ایراد کند، وی در پاسخ، خطاب به یکی از گروه‌های سفید برتر پندار گفت: «پسران مفتخر، عقب بایستید و منتظر باشید. می‌دانید چیست؟ یکی باید در مقابل [گروه] آنتیفا و چپگراها کاری کند».

اسمیت در پایان گزارش خود از این مناظره می‌نویسد، احتمالاً بسیاری از بینندگان، در طول تماشای این مناظره ناراحت یا عصبانی شده و پیش از اتمام آن، کانال را عوض کرده‌اند.

منبع:فارس
انتهای پیام

کد خبر: 1074631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =