تلاش رژیم صهیونیستی برای خلق واقعیت ژئوسیاسی جدید

عضو ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین به مناسبت بیستمین سالروز شهادت «محمد الدره» از تلاش رژیم صهیونیستی برای خلق واقعیت ژئوسیاسی جدید سخن گفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، «یوسف الحساینه» عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی در سخنانی به مناسبت بیستمین سالروز شهادت «محمد الدره» در آغاز انتفاضه الاقصی در سال ۲۰۰۰ اعلام کرد، صحنه شهادت این کودک فلسطینی هنوز در ذهن‌ها زنده است؛ صحنه‌ای که دل تمام آزادگان جهان را جریحه‌دار کرد.

الدره کودک ۱۳ ساله فلسطینی است که در جریان انتفاضه الاقصی در حالی که پشت پدرش پنهان شده بود، هدف گلوله نظامیان صهیونیست قرار گرفت و به شهادت رسید

بر اساس گزارش «فلسطین الیوم»، الحساینه ادامه داد، امروز انسانیت در برابر تعرضات به ملت فلسطین بویژه زنان، کودکان و سالمندان حیران ایستاده است؛ رژیم اسرائیل با ادامه حمایت نظامی و مادی آمریکا در حال ادامه این وحشی‌گریهاست.

وی در ادامه به روند عادی‌سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی پرداخت و گفت: طولی نمی‌کشد که این کشورها درمی‌یابند اشتباه کرده‌اند زیرا اسرائیل نوک پیکان پروژه استعماری علیه امت ماست و می‌خواهد منطقه و امکانات آن را تحت تسلط خود درآورد.

الحساینه تأکید کرد، رژیم اسرائیل دنبال خلق یک واقعیت ژئوسیاسی جدید است تا ادغام آن را در منطقه به حساب حقوق ملت‌ها، حاکمیت و استقلال آن بپذیرد.

وی افزود، علیرغم تمام ظلم‌های کنونی در منطقه، ملت فلسطین همچنان بر مقاومت و ملت‌های عربی و اسلامی و آزادگان جهان حساب باز کرده و منطقه شاهد تحولات ریشه‌ای خواهد بود که نتیجه حتمی سقوط کشورهای شکست‌خورده و تحت اراده رژیم صهیونیستی و آمریکاست.

الحساینه در پایان به ملت بحرین، کویت و امارات به خاطر رد عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی تبریک گفت و افزود، این تحرکات مردمی مرحله جدیدی از بیداری و همبستگی با مسأله فلسطین را رقم می‌زند.

منبع:فارس
انتهای پیام

کد خبر: 1074633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =