بیانیه مشترک هیأت‌های دیپلماتیک ۲۵ کشور در عراق

مسئولان سفارتخانه‌های ۲۵ کشور در عراق طی دیدار با نخست‌وزیر این کشور، ضمن ابراز نگرانی از برخی حملات به تعدادی از اماکن دیپلماتیک در بغداد، از اقدامات دولت این کشور در مقابله با آن تشکر کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، سفیران و کاردارهای ۲۵ کشور در بغداد بعد از دیدار با «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق درباره برخی حملات پراکنده اخیر به امکان دیپلماتیک در پایتخت این کشور، بیانیه‌ای مشترک صادر کردند.

خبرنگار شبکه «کردستان۲۴» با انتشار متن این بیانیه در صفحه توئیتر خود، به نقل از آن نوشت: ‌«در جریان این دیدار، ما بر حمایت خود از [دولت] عراق و ملت آن، احترامی که به حاکمیت عراق می‌گذاریم و تمایل ما برای دیدن عراقی باثبات و امن، تاکید کردیم».

هیأت‌های دیپلماتیک این ۲۵ کشور، درباره برخی حوادث امنیتی در منطقه سبز بغداد، گفتند: «ما نگرانی عمیق خود را از افزایش تعداد و پیچیدگی حملات علیه منطقه‌های دیپلماتیک در عراق، از جمله حملات راکتی و بمب‌های کنار جاده‌ای، ابراز کردیم».

در ادامه این بیانیه آمده است: «ما توجه داریم که این حملات نه تنها سفارتخانه‌های خارجی [در عراق] را به خطر می‌اندازد بلکه عراقی‌ها را نیز [تهدید می‌کند]، همانطور که مرگ دلخراش خانواده‌ای در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد بعد از حمله راکتی روز دوشنبه شاهدی بر این مدعاست».

مسئولان خارجی در دیدار با الکاظمی ضمن اعلام حمایت از اقدامات بیشتر برای ارتقای امنیت بغداد از طریق تقویت و تحکیم حضور نیروهای امنیتی در این منطقه بین‌المللی، گفتند: «ما از اقدامات نخست‌وزیر الکاظمی و دولت او برای رفع این نگرانی‌ها که شامل تحقیقات، عملیات‌های امنیتی و تقویت امنیت فرودگاه است، استقبال می‌کنیم».

این بیانیه توسط سفرا و کارداران سفارتخانه‌های استرالیا، کانادا، کرواسی، مصر، اتحادیه اروپا، فنلاند، آلمان، یونان، ایتالیا، ژاپن، اردن، بحرین، عربستان سعودی، کویت، هلند، نروژ، لهستان، کره جنوبی، صربستان، اسپانیا، سوئد، ترکیه، انگلیس، آمریکا و دولت مستعفی یمن صادر شده است.

الکاظمی روز گذشته در نشست هیأت دولت عراق گفته بود آمریکا و کشورهای عضو اتحادیه اروپا در اندیشه بستن سفارت‌خانه‌های خود در بغداد هستند.

با این حال، «فواد حسین» وزیر خارجه عراق امروز  گفتکه بغداد از دولت آمریکا می‌خواهد تا درباره تصمیمش مبنی بر بستن سفارت آمریکا در بغداد تجدید نظر کند ضمن اینکه حملات صورت گرفته علیه هیأت‌های دیپلماتیک ارتباطی با مقاومت عراق ندارد.

منبع:فارس
انتهای پیام

کد خبر: 1074643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =