توییتر 130 حساب کاربری ایرانی را پاک کرد

توییتر در مناظره شب گذشته ترامپ و بایدن 130 حساب کاربری مرتبط با ایران را حذف کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،  توییتر مدعی شده که به دستور «اف بی آی» ۱۳۰ حساب کاربری را که ظاهراً از ایران سرچشمه می گرفتند و تلاش می کردند گفت وگوی عمومی پیرامون بحث ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا را مختل کنند، حذف کرد.

همچنین این شرکت توییت های نمونه ای را منتشر کرده است که حمایت از ترامپ را نشان می دهد و این سوال را مطرح می کند که آیا کریس والاس، مجری برنامه واقعاً غیر حزبی عمل کرده یا خیر؟

در بیانیه ارائه شده، آژانس فدرال تأیید کرد که اطلاعات خود را با شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارد اما از بحث در مورد جزئیات مربوط به این حذف خاص خودداری کرد. در ادامه آمده که  FBI به طور فعال با شرکای فدرال، مقامات انتخاباتی و بخش خصوصی درگیر است تا تهدیدات خارجی برای امنیت کشور و انتخابات ما را کاهش دهد.

با این وجود توییتر گفت که حساب های حذف شده از تعامل بسیار کمی برخوردار بوده و تأثیری در مکالمه عمومی ندارند. این شرکت قول داده بعد از انجام تحقیقات خود، اطلاعات بیشتری در مورد حسابهای حذف شده و محتوای آنها منتشر کند.

این از اولین باری است که توییتر حساب های مرتبط با ایران را در مورد ادعای دخالت در انتخابات حذف کرده است. در فوریه سال ۲۰۱۹ بیش از ۲،۶۰۰ حساب از ایران به عنوان بخشی از تلاش ها جهت جلوگیری از استفاده بازیکنان خارجی برای تأثیرگذاری روی نتایج انتخابات میان دوره ای ایالات متحده حذف شد.

آمریکا در انتخابات دوره قبلی ریاست جمهوری نیز مدعی شده بود که روسیه از طریق فیسبوک در انتخابات دخالت کرده است.

پیش از این نیز مشاور امنیت ملی دولت ترامپ به چین، روسیه و ایران در مورد هر گونه دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هشدار داد. رابرت اوبراین گفت که چین گسترده‌ترین برنامه برای دخالت در انتخابات سوم نوامبر آمریکا را دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1074698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =