تلاش «ماکرون» برای نادیده گرفتن نیروهای مقاومت لبنان/ماموریت آمریکایی

کارشناس مسائل منطقه گفت: رئیس جمهور فرانسه تلاش میکند که بخش قابل توجهی از نیروهای سیاسی اجتماعی لبنان که مقاومت هستند و در دو حزب امل و حزب الله فعالیت میکنند را بدون توجه به تعداد حضور نمایندگان آنها در پارلمان نادیده بگیرد.

سیدرضا صدرالحسینی کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایسکانیوز در خصوص سخنان اخیر سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان مبنی بر اینکه آمریکایی‌ها در تلاش برای احیای گروه تروریستی داعش در منطقه هستند، اظهار داشت: این یک واقعیت بود که از سال‌های گذشته و در مصاف انتخاباتی آقای ترامپ و خانم کلینتون خودش را نشان داد که آمریکایی ها داعش را ایجاد کردند تا به وسیله آن به اهداف خودشان دست یابند.  

وی گفت: پس از آن به دلیل ضعفی که پیدا شد و قدرت نمایی که جبهه مقاومت در برابر داعش از خود نشان داد آمریکایی ها خود را مخالف داعش نشان دادند و به اصطلاح به مقابله نظامی با آنها پرداختند که سندی هم در این رابطه وجود ندارد.

صدرالحسینی افزود: آقای ترامپ در یک شوی تلویزیونی اعلام کرد که ما داعش را از بین بردیم اما اقداماتی که داعش در ماه های اخیر در عراق انجام داده نشان می‌دهد که این گروه به وسیله حزب بعث و با حمایت مستقیم آمریکایی‌ها مجدداً در حال احیا است.  

کارشناس مسائل منطقه تصریح کرد: ناگفته نماند که پس از فرو افتادن پرچم داعش در سوریه و عراق، در تظاهراتی که با هدایت مستقیم سفارت آمریکا در عراق انجام می‌شد پرچم این گروه در برخی نقاط عراق بالا رفت و به طور رسمی تعدادی از افراد عراقی و به خصوص یک نوجوان ۱۶ ساله را به طرز فجیعی کشتند و جسد وی را در وسط خیابان به دار آویزان کردند.

وی بیان کرد: آقای سید حسن نصرالله در سخنرانی اخیرش نسبت به این مسئله هشدار داد که نباید نسبت به احیای مجدد این گروه تروریستی تکفیری بی تفاوت ماند.

صدرالحسینی با اشاره به سفر اول مکرون رئیس جمهور فرانسه به لبنان، اظهار داشت: در آن زمان  نظر مساعدی درخصوص رابطه وی با حزب‌الله و دیدارش با نماینده دبیرکل حزب الله در رسانه‌ها مطرح شد و آن هم به این دلیل بود که حزب الله بتواند از ظرفیت فرانسه برای ساخت بندر بیروت استفاده کند.  

کارشناس مسائل منطقه افزود: اما دخالت های آقای مکرون در سفر دومش و دخالت های برخی جریانات داخلی لبنان که به خارج از مرزها متصل هستند مسیر را به سمت دیگری تغییر داد.

وی گفت: دبیر کل حزب الله در سخنان اخیرش اینطور گفت که ما تصور می‌کردیم بر اساس قوانین دموکراسی باید میزان تقسیم قدرت در لبنان بر اساس تعداد حضور نمایندگان در پارلمان باشد اما آقای مکرون به دنبال این هست که بخش قابل توجهی از نیروهای سیاسی اجتماعی لبنان را که مقاومت هستند و در دو حزب امل و حزب الله فعالیت می‌کنند را نادیده بگیرد.

صدرالحسینی در پایان خاطرنشان کرد: چهره واقعی آقای ماکرون که در گذشته و در سفر اولش به لبنان هم برای برخی از تحلیلگران سیاسی از جمله حزب الله مشخص بود که وی در حال انجام یک مأموریت آمریکایی است، در صحبت های اخیر آقای مکرون به خوبی روشن شد.

کد خبر: 1074707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =