حفظ دستاوردهای فرهنگ ایثار رمز موفقیت فعالیت‌های جهادی است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان گفت: شرط توفیق در فعالیت‌های جهادی و حفظ دستاوردهای فرهنگ ایثار و شهادت، بهره گیری از قالب‌های ساختاری منسجم است. 

باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ سردار مهدی ظفری در مراسم تجدید بیعت دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان با مقام شهدای دفاع مقدس که در یادمان شهدای گمنام این واحد دانشگاهی برگزار شد، ضمن تقدیر از نگاه مثبت این دانشگاه به حوزه  دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت، بر پیشبرد فعالیت‌های تبلیغی و فرهنگی در قالب ساختارهای منسجم تاکید کرد. 

وی افزود: دانشگاه عرصه مناسبی است که فرهنگ ایثار و شهادت، دستاوردهای دفاع مقدس و ارزشهای اصیل انقلاب اسلامی از طریق فعالیت‌های ساختاری در میان اقشار مختلف مردم و در سطح جامعه معرفی و نهادینه شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان بیان کرد: نقش مهم اساتید و دانشگاهیان در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت قطعی و بدیهی است و همکاری و همفکری میان دانشگاهیان و خصوصا دانشگاه آزاد اسلامی با سایر حوزه‌های پیشرو در  حفظ و ترویج آثار و ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ثمرات و برکات فروانی دارد.

 وی با اشاره به مدیریت امام خمینی(ره) در عرصه‌ها و وقایع مختلف انقلاب اسلامی گفت: معمار کبیر انقلاب اسلامی با تکیه بر  خداوند میدان انقلاب و عرصه‌های دفاع مقدس را هدایت می کرد به نحوی که معادلات دنیای شرق و غرب بر اثر مدیریت الهی ایشان بی وجهه و فاقد نتیجه شد. 

سردار ظفری تشریح کرد: در شروع جنگ تحمیلی شوروی و آمریکا به دلیل منافع راهبری سعی داشتند از راه دوستی و حفظ توازن قدرت در منطقه، با انقلاب اسلامی ایران همراهی نشان دهند؛ اما شعار نه شرقی و نه غربی حضرت امام (ره) تصورات نظام سلطه را نامعتبر ساخت و اینگونه بود که این قدرتها مستقیما به سراغ صدام رفتند.

این فرمانده دفاع مقدس به بروز انقلاب اسلامی در کشاکش جنگ سرد اشاره کرد و گفت: با پایان 2 جنگ جهانی اول و دوم، دو ابرقدرت آمریکا و شوروی جنگ سرد را که جنگ تفکر و اندیشه است به راه انداختند. 

وی ادامه داد: جنگ سرد یک قرارداد است که تعیین می کند غرب و شرق چگونه حاکم بر دنیا شوند بدون آنکه حتی یک تیر اسلحه نیز به سوی یکدیگر شلیک کنند و در همین ایام است که انقلاب اسلامی ایران با وقوع خود، معادلات نظام حاکم بر دنیا را برهم زد. 

به گفته ظفری؛ شرق و غرب که شناخت دقیق و درک عمیقی از ریشه‌های فکری امام و انقلاب اسلامی نداشتند با تحمیل هشت سال جنگ بر نظام و انقلاب نوپای ایران اسلامی و به کمک مهره ای چون صدام، اصل و ارزشهای نظام را هدف قرار دادند که با دفاع جانانه و مقتدرانه جوانان این مرز و بوم در پیشبرد اهداف خود ناکام ماندند. 

مرتضی قائمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همدان نیز با اشاره به برکات انقلاب اسلامی امنیت و عزت امروز کشور را مرهون و مدیون خون شهدا دانست و گفت: صدها هزار شهید و مجروح و جانباز و آزاده که تمامی داشته های خود را تقدیم انقلاب اسلامی و اسلام کردند حافظ امنیت امروز ما در دنیایی است که با قانون جنگل به پیش می رود. 

وی  عنوان کرد: عملکرد مسئولان باید به گونه‌ای باشد که در پیشگاه شهدا و یادگاران هشت سال دفاع مقدس شرمندگی حاصل نشود و نظام اسلامی مقتدرانه در مسیر آرمانهای اصیل امام(ره) و انقلاب پیش بروند. 

قائمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بر دانشگاهیان و آحاد ملت فرض است که با هر سلاحی اعم از علمی، پژوهشی، فرهنگی و نظامی و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری، ارزشهای انقلاب را حفظ کنیم. 

گفتنی است در ادامه این مراسم از خانواده معظم شهید دانشگر مقدم و شهید وحدتی آراسته تجلیل و تقدیر بعمل آمد، پایان بخش این مراسم معنوی، ذکر زیارت غبارروبی مزار مطهر 5 شهید گمنام مدفون در دانشگاه آزاد اسلامی همدان بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1074708

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =