زن و خانواده در نظام اسلامی 2 عامل تمدن‌ساز هستند

رئیس بسیج اساتید دانشگاه‌های تهران گفت: در حال حاضر جایگاه زن در نظام اسلامی، در نقش نیروی موثر و تمدن ساز است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ جلیل دارا رئیس بسیج اساتید دانشگاه‌های تهران در اولین نشست معاونان امور بانوان و خانواده دانشگاه‌های تهران که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، گفت: خانواده به عنوان یک نهاد مهم و زن به عنوان یک کارگزار موثر در خانواده و جامعه، نقش موثری در شکل گیری جامعه مطلوب اسلامی دارند.

وی افزود: با وقوع انقلاب اسلامی تحولی بنیادین در معرفی شان و جایگاه واقعی زن  در جامعه صورت گرفته است که  باید البته باید برای رساندن این شان به جایگاه مطلوبش تلاش کرد. این وظیفه بر عهده قشر تحصیلکرده و دانشگاهی است.

دارا بر ایجاد گروهای علمی حل مسئله با 2 موضوع زن و خانواده در دانشگاه‌های تهران تاکید کرد و گفت:  این حرکت باید  در مسیر حل مشکلات مربوط به حوزه زنان و خانواده انجام خواهد شد.

این استاد دانشگاه تربیت مدرس یادآور شد: در حال حاضر جایگاه زن در نظام اسلامی در نقش یک نیروی موثر تمدن ساز است و جامعه اسلامی متعالی زمانی شکل می‌گیرد که نظام خانواده بر مبنای فرامین دینی و ارزش های اسلامی استوار شود.

گفتنی است در این جلسه جمیله علم الهدی دبیر شورای تحول و نوسازی آموزش کشور نیز  بر تلاش فکری و نظری استادان در حوزه مطالعات زنان و خانواده اشاره و نقش استادان را  محوری معرفی کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1074713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =