دانشگاه علمی کاربردی زمان اتمام دروس عملی را اعلام کرد

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: باید تا اواسط آبانماه سال جاری تمام بخش های عملی دروس در دانشگاه‌ها به پایان رسیده باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ محمدحسین امید با بیان اینکه  در سال جاری نیمی از حاضران در آزمون سراسری کشور اقدام به انتخاب رشته کرده‌اند، گفت:  این امر نشان می دهد که گرایش افراد به سمت آموزش های مهارتی افزایش یافته و تاکنون ۹۵ هزار نفر در دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور ثبت نام داشته اند.

وی ادامه  داد: در واقع هر ساله با وجود کاهش تعداد افراد شرکت کننده در آزمون سراسری، تعداد متقاضیان تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش یافته است، چراکه فارغ التحصیلان و دانش آموختگان این دانشگاه می توانند به سرعت جذب بازار کار شوند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به اینکه از ۷۵ درصد دانش آموختگان این دانشگاه ۴۰ درصد در مشاغل مرتبط با رشته تحصیلی بکارگیری می شوند که این عدد در دانشگاه‌های نظری به رقم بسیار کمتری می‌رسد، گفت: در حال حاضر ۶۰۰ مرکز جامع علمی و کاربردی در کشور فعالیت دارد که دانش آموختگان آن به سرعت جذب بازار کار می‌شوند و حتی برخی از شرکت‌های بزرگ کشور خواهان و متقاضی دانش آموختگان و دانشجویان این دانشگاه هستند که نشان از توانمندی این دانشگاه در آموزش‌های مهارتی دارد.

وی با اشاره به برگزاری کلاس‌های دانشگاه به شکل مجازی در نیم سال گذشته، گفت: ۱۰۹ هزار کلاس در سطح دانشگاه برگزار می‌شود که باید به سرعت در فضای مجازی ادامه می‌یافت که با وجود برخی مشکلات این کار به انجام رسید. در نیم سال جاری نیز وضعیت بسیار بهتر است و به سرعت خود را با شرایط تطبیق دادیم به طوری که در حال حاضر با وجود اینکه بیش از یک هفته از آغاز مهر می‌گذرد میزان حضور دانشجویان در کلاس‌های مجازی مطلوب است.

امید تاکید کرد: باید تا اواسط آبانماه سال جاری تمام بخش های عملی دروس در دانشگاه‌ها به پایان رسیده باشد تا اگر در اواخر پاییز و زمستان با مشکل جدی در موضوع ویروس کرونا، آنفلوآنزا و دیگر بیماری‌های فصلی روبرو شدیم تحصیل دانشجویان با وقفه و تعویق مواجه نشود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1074719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =