فعالیت سرای نوآوری واحد تهران غرب در حوزه فناوری آموزشی/ استارتاپ «ایده‌های خلاقانه در آموزش» برگزار می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب گفت: سرای نوآوری واحد تهران غرب در حوزه نوآوری در آموزش فعالیت دارد که امیدواریم در آینده نزدیک، چندین شرکت دانش بنیان را آنجا مستقر کنیم تا به صورت تخصصی به حوزه نوآوری و فناوری در آموزش بپردازند.

پروین داداندیش رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره سیاست‌های آموزشی این واحد دانشگاهی در سال تحصیلی جدید اظهارکرد: باتوجه به این که در واحد تهران غرب استادان جوان و خوش فکری زیادی حضور دارند، چندین نشست را با حضور آن‌ها برگزار کرده‌ایم تا ضمن ارائه طرح‌های ابتکاری و نوآورانه خود در زمینه توسعه آموزش آنلاین و غیرحضوری، این طرح‌ها به صورت الگوی‌های موفق در اختیار سایر واحدهای دانشگاهی قرار دهیم.

وی افزود: ما از استادان واحد تهران غرب خواسته‌ایم تا در سال تحصیلی جدید در زمینه آموزش مجازی، خلاقیت و نوآوری داشته باشند و به سمت آموزش مسئله محور حرکت کنند؛ البته آموزش مسئله محور طی سالیان گذشته در دانشگاه‌های مطرح دنیا وجود دارد، به طوری بیشتر دروس دانشگاهی را مبتنی بر این موضوع تدریس می‌کنند. ما در اولین گام، 15 تن از استادان را در قالب 15 گروه تقسیم بندی کرده‌ایم تا آموزش مسئله محور را با سایر استادان به اشتراک بگذارند که امیدواریم به زودی کتابی را در این زمینه به اشتراک بگذاریم.

داداندیش ادامه داد: یادگیری و آموزش هرچه بهتر دانشجویان، جزو سرفصل‌های اصلی دانشگاه آزاد اسلامی محسوب می‌شود و واحد تهران غرب نیز به نوبه خود، از هیچ تلاشی برای تحول در حوزه آموزش دانشجویان دریغ نخواهد کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب درباره فعالیت‌های پژوهشی این واحد دانشگاهی در سال تحصیلی جدید تصریح کرد: خوشبختانه در سرای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب، پژوهش و فناوری در حوزه آموزش آمیخته می‌شود؛ این سرای نوآوری در حوزه نوآوری در آموزش نیز فعالیت دارد که امیدواریم در آینده نزدیک، چندین شرکت دانش بنیان را آنجا مستقر کنیم تا به صورت تخصصی به حوزه نوآوری و فناوری در آموزش بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: درحال حاضر 4 شرکت دانش بنیان در سرای نوآوری واحد تهران غرب مستقر هستند که در حوزه نوآوری در آموزش درحال فعالیت اند. برخی از این شرکت‌ها دانش بنیان در حوزه آموزش دبستان و دبیرستان  مشغول کار هستند و بخش دیگر به حوزه آموزش در دانشگاه می‌پردازند. همچنین 15 مهرماه استارتاپی برای جمع آوری ایده‌های خلاقانه و نوآوری در آموزش برگزار خواهد شد که طی فراخوانی نحوه شرکت در این استارتاپ را اعلام خواهیم کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1074725

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =