نیازمند همت ملی برای پیشرفت آموزش‌های مهارتی هستیم

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: نیازمند همت ملی از طرف مجلس، دولت، خانواده، آموزش و پرورش، بخش‌های خصوصی و ... هستیم تا آموزش مهارتی پیشرفت داشته باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای درباره وضعیت بودجه دانشگاه برای پرداخت حقوق کارکنان و اعضای هیئت علمی اظهار کرد: بخش عمده بودجه دانشگاه‌ها صرف حقوق و دستمزد به افراد می‌شود؛ به طور کلی در نظام آموزش عالی کشور بیشتر حقوق دانشگاه‌ها صرف هزینه‌های پرسنلی و دستمزد می‌شود و هیچ تناسبی بین خدمات ارائه شده از سوی استادان و اعضای هیئت علمی به جامعه، سیاست و اقتصاد کشور با حقوق آنان وجود ندارد؛ بنابراین حقوق این افراد نیازمند ترمیم و افزایش است.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی جهت گیری جدیدی در آموزش عالی به نام «حرفه گرایی» ایجاد شده  است که به معنای رابطه بیشتر و دقیق تر در حوزه اقتصاد، تولید، اشتغال و بازار کار است، در این صورت افزایش تعداد دانشجویان در رشته‌ها و دانشگاه‌های مهارتی باعث می‌شود تا آنان به سمت حرفه گرایی در حرکت باشند.

صالحی عمران با بیان اینکه در شرایط فعلی حرفه گرایی در آموزش عالی کشور به خوبی دیده نمی‌شود، تاکید کرد: بخشی از حرفه گرایی دانشگاه‌ها و دانشجویان مهارتی باید در آموزش و پرورش شکل بگیرد تا دانش آموزان استعداد خود را در هنرستان‌ها و مدارس  نشان دهند، البته حرفه‌گرایی نیازمند توجه خاص در آموزش عالی است بر این اساس دانشگاه فنی و حرفه‌ای به کارگاه‌های مجهز و استادان حرفه ای، فضای آموزشی مناسب و ... احتیاج دارد تا به عنوان دانشگاه خاص و نمونه شناخته شود و مهم‌ترین اصل تحقق این موضوع سرمایه گذاری است.

تاثیر دانشگاه‌های صنعتی بر ارتقای سطح آموزش‌های مهارتی

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای اضافه کرد: اگر الگوی صحیح آموزش عالی، مهارتی بودن آن است باید متناسب با آن سرمایه گذاری مناسب هم صورت بگیرد، یعنی خوابگاه ها، سلف، کلاس ها، کارگاه ها، استادان و ... نمونه باشند تا دانشجویان به تحصیل در این نوع دانشگاه‌ها رغبت داشته باشند.

وی ادامه داد: نیازمند همت ملی از طرف مجلس، دولت، خانواده، آموزش و پرورش، بخش‌های خصوصی و ... هستیم تا آموزش مهارتی پیشرفت داشته باشد، در واقع دانشگاه‌های صنعتی می‌توانند از همه نظر به خصوص کیفیت در برنامه‌های درسی و رشته‌های تحصیلی، نیروهای حرفه‌ای مورد نیاز بخش‌های دولتی و خصوصی جامعه را به سمت آموزش  مهارتی سوق دهند.

صالحی عمران درباره اینترنت دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای با توجه به مجازی برگزار شدن کلاس‌ها گفت: در حال حاضر امکانات خوبی برای کلاس‌های مجازی از سوی مخابرات به استادان ارائه می‌شود، اما وضعیت رایگان شدن اینترنت دانشجویان هیچ تغییری نکرده و در این خصوص وعده‌هایی داده شده است و منتظر بهبود این قضیه هستیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1074737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =