نقش بخش خصوصی در ارائه خدمات ماهواره ای افزایش می‌یابد

معاون توسعه کاربرد و زیرساخت های فضایی سازمان فضایی ایران ایفای نقش رگولاتوری در زمینه ارائه خدمات ماهواره ای، بخش خصوصی را رکن اساسی در ارائه خدمات ماهواره ای دانست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) ، مصطفی فتوحی معاون توسعه کاربرد و زیرساخت های فضایی سازمان فضایی ایران  ایفای نقش رگولاتوری در زمینه ارائه خدمات ماهواره ای، بخش خصوصی را رکن اساسی در ارائه خدمات ماهواره ای دانست.

براساس این گزارش، اولین نشست چالش های پیش رو برای توسعه شرکت های ارائه دهنده خدمات ماهواره ای با حضور مدیران تمامی شرکت ها در کشور و مسئولان سازمان فضایی ایران برگزار شد که دو طرف به طرح مسایل و مشکلات و ارائه راهکارهای این حوزه پرداختند.

معاون توسعه کاربرد و زیرساخت های فضایی سازمان فضایی ایران در این نشست پس از شنیدن نقطه نظرات و دغدغه های مدیران شرکت های SAP با اشاره به موارد و الزامات قانونی حوزه کاربرد و خدمات فضایی، به مدیران این شرکت ها پیشنهاد داد تا نسبت به ایجاد یک نظام صنفی در این حوزه اقدام کرده و از استمرار این نشست به صورت منظم استقبال کرد.

فتوحی در ادامه افزود: سازمان فضایی ایران به دنبال کاهش نقش تصدی گری خود در ارایه خدمات ماهواره ای بوده و بنا دارد تا ایفاگر نقش رگولاتوری در این بخش باشد و بخش خصوصی، متولی ارائه خدمات ماهواره ای شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1074750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =