پرداخت سه هزار میلیاردی بانک‌ها به شرکت‌های دانش بنیان

رئیس صندوق نوآوری وشکوفایی گفت:در راستای حمایت جامع و کامل از طرح‌های بزرگ شرکت‌های دانش بنیان ، با نظام بانکی کشور توافق‌هایی صورت گرفته که در مدت ۲۰ ماه گذشته نزدیک به سه هزار میلیارد تومان پرداختی بانک‌ها به شرکت‌های دانش بنیان بوده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، علی وحدت رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در مراسم افتتاحیه دفتر حمایت از نوآوری بانک کارآفرین طی سخنانی تامین مالی حوزه نوآوری را تنها با منابع دولتی و حمایت صندوق نوآوری موثر ندانست و گفت: برای حمایت جامع و کامل از طرح‌های بزرگ شرکت‌های دانش بنیان ، با توافق‌هایی با نظام بانکی کشور صورت گرفته که در مدت ۲۰ ماه گذشته نزدیک به سه هزار میلیارد تومان پرداختی بانک‌ها به شرکت‌های دانش بنیان بوده است.

وی ادامه داد: همکاری با بانک کارآفرین علاوه بر خدمات همیشگی بانکی یعنی اعطای تسهیلات و ضمانت نامه به شرکت‌های دانش بنیان در قالب خدمات نوینی چون انتشار اوراق و استفاده از بازار سرمایه، برای تامین مالی تقاضاهای بالاتر از ۱۰۰ میلیارد تومان نیز خواهد بود.

محمدرضا فرزین مدیر عامل بانک کار آفرین نیز در این مراسم اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپی در دستور کار بانک قرار گرفته است.

وی افزود: فعالیت خطرپذیر به اصول نوین نیاز دارد. بر این اساس با تیمی حرفه‌ای کار را شروع کردیم و به موجب تفاهمنامه‌ای با صندوق نوآوری و شکوفایی از فرصت‌های بازار سرمایه برای تعالی شرکت‌های دانش بنیان استفاده می‌کنیم. همچنین امیدواریم به زودی تمام پرونده‌های معرفی شده از صندوق نوآوری و شکوفایی برای دریافت تسهیلات را پرداخت کنیم.

گفتنی است به همراه دفتر حمایت از نوآوری بانک کارآفرین، ۱۰ بانک دیگر شامل بانک‌های ملت، صادرات، پارسیان، آینده، قرض‌الحسنه مهر ایران، سینا، تجارت، کشاورزی و صندوق کارآفرینی امید، دفتر حمایت از نوآوری خود را در هاب بانکی صندوق نوآوری و شکوفایی راه‌اندازی کرده‌اند و به شرکت‌هایی که از طرف صندوق نوآوری معرفی می‌شوند خدمات مختلفی چون اعطای ضمانت‌نامه و تسهیلات بانکی ارائه می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1074752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =