نگاهی متفاوت به جدال پرسپولیس و پاختاکور

تیم پرسپولیس برای رسیدن به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا یک گام بزرگ برداشت.

باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز) - محمدرضا الافر؛ طرفداران تیم پرسپولیس خود را آماده دیدار تیمشان مقابل پاختاکور می‌کردند. بخشودگی سیامک نعمتی خبر خوب قبل از بازی بود. پاختاکور انصافا تیم خوبی است. آنها این مساله را جلوی استقلال هم ثابت کردند . پاختاکور اولین خطر را روی دروازه پرسپولیس خلق کرد، ماشاریپوف از نزدیکی نقطه کرنر سانتر خطرناکی را به دهانه دروازه پرسپولیس فرستاد و خامادوف نتوانست دروازه لک را تهدید کند . کمال کامیابی‌نیا که سابقه اخراج زود هنگام در کارنامه خود داشت، اینبار نسخه ماشاریپوف ، یکی از بهترین بازیکنان تیم حریف را پیچید. داور اول کارت زرد داد، اما کمک داور ویدیویی وارد شد و زرد را به قرمز تبدیل کرد. حالا پاختاکور حداقل هفتادوپنج دقیقه باید ده نفره بازی کند. نیمه‌نهایی به شدت دارد چشمک می‌زند . شاید اگر در بازی استقلال هم از کمک داور ویدئویی استفاده میشد شاهد یک دربی آسیایی بودیم. رسپولیس اولین تیم باشگاهی ایران است که در یک مسابقه با کمک داور ویدئویی به میدان رفته .

صدای بلند و مردانه تشویق «پرسپولیس» از سوی تدارکات تیم، مثل بازی‌های قبلی به گوش می‌رسد. بله؛ این گروه کنار هم ایستاده است. این گروه با هم به پیش می‌رود. پرسپولیس کم‌کم بازی را دست می‌گیرد. خوبی تیم‌های یحیی این است که عرض دادن به بازی را بلد هستند. باید با این کار حریف ده نفره را وادار به دویدن کرد. این تیم نیمه دوم کم می آورد. یک توپ از جناح چپ سانتر می شود و آل کثیر موقعیت بسیار خوبی را از دست میدهد . امیدواریم در انتها طرفداران سرخ حسرت این موقعیت از دست رفته را نخورند. مطمئنا سانسورچی شبکه سه از اینکه توپ آل کثیر گل نشد خوشحال است . سوت پایان نیمه اول زده میشود ، پاختاکور تیم هماهنگ و یک دستی نشان داد ، با اینکه ده نفره شد ذره ای پا پس نکشید .

شروع نیمه دوم نمی‌توانست رویایی‌تر از این باشد. سیامک نعمتی توپ را فرستاد و عیسی آل‌کثیر زد جایی که باید می‌زد. عیسی یک اشتباه را دو بار تکرار نمی‌کند. او انگار در سی‌ویک سالگی به پرسپولیس آمده که یک شبه راه صدساله برود ، عیسی اینبار فقط گل میزند بدون حرکات سانسوری. یک ربع بعد از شروع نیمه دوم، رگه‌هایی از ناامیدی و کم‌توانی بین بازیکنان پاختاکور دیده می‌شود. شوت عجیب و کم‌رمق بازیکن این تیم از راه دور ، گواهی بر همین ادعاست. پرسپولیسیها یادشان نرود از ای اف سی هم به خاطر بخشیدن کارت قرمز سیامک نعمتی تشکر کنند. به شکلی عجیب ناگهان پشت محوطه جریمه پرسپولیس خالی می‌شود، اما خوش‌شانس هستند  که ضربه بازیکن پاختاکور و دفع ناخواسته شجاع، راهی به چارچوب پیدا نمی‌کند. روی کرنر هم کمک‌داور ویدیویی دنبال پنالتی است که باز پیدا نمی‌کند.  

باز هم عیسی آل‌کثیر، باز هم یک ضربه دقیق؛ دقیق تر و زیباتر  از گل قبلی . گل دوم ، تیر خلاص به شقیقه پاختاکور است. سعید آقایی که چند دقیقه پیش یک دریبل دوطرفه زیبا  زده بود، این بار پاس گل داد. صدای پیمان یوسفی که می گوید تا حالا کجا بودی عیسی هم جلب توجه می کند. آل کثیر مگر چقدر قراداد بسته که فقط در همین دو بازی پانصد هزار دلار  برای پرسپولیس درآمد زایی کرده است؟

بشار بعد از گل دوم تعویض می‌شود تا برای نیمه‌نهایی کمی استراحت کند. سرمربی پاختاکور هر چه دارد، رو می‌کند. سه تعویض همزمان. پاختاکور با خودش گفته بود ، شهرخودرو و استقلال را بردیم و حالا نوبت سومین ایرانی است، اما این مرتبه از این خبرها نبود. تازه کاری نداریم که جلوی استقلال هم مدیون نبودن وی‌ای‌آر شدند. پرسپولیسیها نیمه‌جان و سینه خیز و خسته از بازیهای متراکم  به نیمه‌نهایی رسید. حالا النصر را پیش رو دارند، ‏‎پرسپولیس تا همینجا معجزه کرده بدون یک بازیکن خارجی ، در طرف مقابل النصر وینگر ملی پوش آرژانتینی را با هزینه ای بیش از ٢٥ میلیون دلار از لیگ آمریکا خریده، بیش از ٧٠٠ میلیارد تومان. شنبه روز اکران آسیایی یک فیلم ایرانی است ؛ بالای شهر ، پایین شهر......

کد خبر: 1074762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =