شبکه شاد برنامه‌ای برای دروس عملی ندارد

کارگاه‌های شاخه‌های مختلف فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش که با آغاز سال تحصیلی جدید حضوری برگزار می‌شدند، به دلیل شدت گرفتن شیوع کرونا تعطیل شده و مشخص نیست دوباره کی تشکیل شوند با این حال مسئول برنامه شاد معتقد است شاد تنها دروس نظری را پوشش می‌دهد و برنامه‌ای برای دروس عملی ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، شبکه شاد بزرگ‌ترین اپلیکیشن تعاملی کشور است که با شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مدارس، مسئولیت فراهم آوردن فرصت آموزش مجازی برای دانش‌آموزان را به عهده گرفت. این شبکه هرچند با انتقادات زیادی از زیرساخت نامناسب گرفته تا کاستی‌های درون برنامه‌ای مواجه است اما تنها مرجع رسمی آموزش مجازی مدارس با بیش از 14 میلیون کاربر در کشور به حساب می‌آید.

در هفته جاری و با شدت گرفتن شیوع بیماری کارگاه‌های شاخه‌های مختلف فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش که دو روز در هفته و به صورت حضوری در مدارس تشکیل می‌شدند، تعطیل شده و دانش‌آموزان این رشته‌ها نگران از دست رفتن آموزش‌های کارگاهی خود هستند. با وجود این مدیران آموزش و پرورش معتقدند شاد تنها دروس نظری را پوشش می‌دهد و دروس عملی و کارگاهی باید به صورت حضوری برگزار شوند.

سید حسن الحسینی مشاور وزیر آموزش و پرورش و مسئول برنامه شبکه آموزشی دانش‌آموز در گفت‌وگو با ایسکانیوز درباره برنامه شبکه شاد برای دروس عملی رشته‌های کارودانش گفت: امکان ندارد کارگاه‌های رشته کاردانش در شاد ارائه شود.

وی با بیان این که کارگاه‌ها در همه دنیا به صورت حضوری برگزار می‌شوند، گفت: کارگاه‌ها مبتنی بر مهارت‌آموزی هستند و آموزش‌های کارگاهی با تکرار و تمرین حاصل می‌شود.

الحسینی با اشاره به این که کارگاه‌ها نیاز به آموزش‌های حضوری، تمرین و تکرار دانش‌آموز دارند، گفت: گام اول این است که دروس عمومی کار و دانش در شاد ارائه شود و سپس در گام دوم شرایطی ایجاد شود که دانش‌آموزان بتوانند حضوری در کلاس‌ها شرکت کنند.

مسئول برنامه شبکه آموزشی دانش‌آموز (شاد) با تاکید بر این که ممکن است تا پایان سال تحصیلی برگزاری حضوری کارگاه‌ها مقدور نباشد، گفت: اگر امکان برگزاری حضوری کارگاه‌ها نبود، حتما باید تدابیری اندیشیده شود و نگرانی دانش آموزان به جا است.

وی در پایان به لزوم ورود معاونان آموزشی برای تصمیم‌گیری در زمینه کارگاه‌های رشته‌های کار و دانش اشاره کرد و گفت: به همین دلیل باید فرصتی ایجاد شود که دانش‌آموزان بتوانند در کارگاه‌های خلوت یا در شرایط سفید این آموزش‌ها را دریافت کنند و واحدهای فنی‌شان را بگذرانند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1074773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =