وبینار کشوری معاونین فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌ فنی‌وحرفه‌ای برگزار شد

وبینار کشوری معاونین فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای به میزبانی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای استان سمنان برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، وبینار کشوری معاونین فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای با محوریت بیست و هشتمین جشنواره فرهنگی هنری دانشجویان دانشگاه فنی‌و حرفه‌ای با هماهنگی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فنی و حرفه‌ای و با حضور رضا مهدی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای، مهدی دستگردی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، مسلم گنجی معاونت دفتر برنامه‌ریزی فرهنگی اجتماعی دانشگاه‌، معاونین فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای سراسر کشور، رضا نقدی رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای استان برگزار شد.

رضا نقدی رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای استان سمنان دفاع مقدس را نام‌ آشناترین واژه در قاموس حماسه‌های عزت آفرین ایران دانست و گفت: خاطرات دلاوری‌های آن، در تاریخ شکوهمند این دیار به یادگار مانده و خواهد ماند .

وی با اشاره به 3 هزار شهید استان سمنان گفت: ملت و کشور مدیون و بدهکار شهدا و  خانواده آنان هستند و همه جا باید نام و یاد شهید در کشور جلوه‌گر بوده و فراموش نگردد. بیست و هشتمین جشنواره فرهنگی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای در 6 بخش و 29 رشته برگزار شد و میزبانی بخش نیمه نهایی رشته‌های فناوری و پژوهش به دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای استان سمنان واگذار شد.

نقدی ارتقای سطح فرهنگ قرآنی و اعتلای اخلاق و ایمان دینی در بین دانشجویان، ایجاد انس و الفت بیش از پیش دانشجویان با قرآن و عترت، تقویت و توسعه فضای معنوی و قرآنی در مراکز، شناخت استعدادها و توانایی‌های دانشجویان در زمینه‌های فرهنگی و هنری و بستر سازی جهت رشد و بالندگی آنها و ارج‌گذاری به فعالیت‌های قرآن و عترت و تشویق نخبگان دینی و قرآنی از اهداف این جشنواره می باشد.

رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای استان سمنان ضمن تقدیر از دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای در ارتباط با اعطا میزبانی در مرحله نیمه نهایی به این دانشگاه گفت: با عنایت به  میزبانی شایسته مرحله نیمه نهایی، برگزاری کشوری رشته‌های بخش ادبی، فناوری و پژوهش نیز به این دانشگاه سپرده شد.

مهدی دستگردی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی فرهنگی اجتماعی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای کل کشور با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس گفت: دوران دفاع مقدس، برگ زرینی است بر افتخارات زنان و مردان این مرز و بوم که تا همیشه تاریخ از آن به عنوان سند رادمردی و عزتمندی ایرانیان یاد خواهد شد و غرور و سرافرازی و حماسه آفرینی را برای نسل‌های بعد به یادگار خواهد گذاشت.

دستگردی خاطرنشان کرد: در راستای تحقق دانشگاه اسلامی و پیشبرد اهداف تربیتی و فرهنگی نظام جمهوری اسلامی و همچنین دستیابی به سند راهبردی فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه ای، بیست و هشتمین جشنواره سراسری فرهنگی و هنری با رویکرد قرآن و عترت بر اساس  تقویت هویت اسلامی - ایرانی ، تقویت مهارت های زندگی و تقویت هویت انقلابی برنامه‌ریزی و تبیین گردید

وی اهداف کلی این جشنواره را گسترش و تعمیق شناخت دانشجویان از الگوهای دینی (رسول اکرم (ص)، ائمه اطهار (ع)، بزرگان و علمای اسلام و .....) ، گسترش و تقویت خوداتکایی و خودباوری ملی ، رشد خود آگاهی، گسترش روحیه تفکر و بصیرت، ارتقا فرهنگ مسئولیت پذیری، ارتقا روحیه قناعت و ساده زیستی و افزایش روحیه مطالبه گری نسبت به ارزش های انقلاب برشمردند.

مسلم گنجی معاونت محترم دفتر برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای در این وبینار به ارائه گزارش برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری در سطح کشور و نحوه مشارکت دانشگاه ها و دانشجویان در این زمینه پرداخت و مشارکت بالای دانشجویان در بخش‌های مختلف این جشنواره را خوب توصیف کرد.

شایان ذکر است دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای استان سمنان به‌ عنوان تنها دانشگاه دولتی مهارتی در استان با هدف تربیت نیروی انسانی متخصص، کارآفرین در حال حاضر با داشتن بیش از 4 هزار دانشجو و چهار دانشکده در شهرستان‌های سمنان، شاهرود و امیرآباد دامغان، مشغول به فعالیت است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1074785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =