شبکه اعتباری «سفیر» در راستای ایجاد تسهیلات به دانشجویان غیرایرانی راه‌اندازی شد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: شبکه اعتباری سفیر با مشارکت بانک ملی ایران از جمله امکاناتی است ;i دانشگاه به‌منظور ایجاد تسهیل مالی در روادید بانکی دانشجویان غیرایرانی راه‌اندازی کرده است.

پیام نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی در جذب و پذیرش دانشجویان غیرایرانی اظهار کرد: ظرفیت جذب دانشجوی غیرایرانی در دانشگاه آزاد می‌تواند در سیاست‌های کلان کشور نیز تأثیرگذار باشد. یکی از رسالت‌های دانشگاه در راستای توسعه منطقه‌ای کشور، تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی و دیپلماسی علمی است که باید از ظرفیت‌ها در این راستا بهره بُرد.

وی افزود: سیاست پذیرش و ورود دانشجویان غیرایرانی در دانشگاه آزاد اسلامی که از امکانات فیزیکی، آزمایشگاهی و هیئت علمی بسیار بالایی برخوردار است، می‌تواند الگوهای علمی، فرهنگی و اعتقادی را با دانشجویان سایر کشورها به اشتراک بگذارد. دانشگاه آزاد اسلامی در این حوزه می‌تواند نقش کلیدی ایفا کند و لازم واحدهای دانشگاهی با ظرفیت بالا در این موضوع اهتمام داشته باشند.                                                                                                               

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به مأموریت‌گرایی واحدهای دانشگاهی منتخب در امر پذیرش دانشجویان غیرایرانی بیان کرد: دامنه فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی بر روی کشورهای منطقه تعریف شده است. دانشگاه آزاد اصفهان نیز اقداماتی بین کشورهای شرق آفریقا نظیر کشور اوگاندا انجام داده، کانال‌های ارتباطی فی‌مابین واحد اصفهان و کارگزارانی در این ایجاد شده است.

نجفی عنوان کرد: سعی می‌کنیم رشته‌های مورد علاقه و مدنظر کشورهای هدف را به داوطلبان آنها معرفی کنیم و با عقد تفاهم‌نامه‌های مشترک برای برگزاری دوره‌های تحصیلات تکمیلی و پایه، داوطلبان تحصیل در دانشگاه را به سوی دانشگاه آزاد اسلامی سوق بدهیم.

وی درباره اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان پیرامون کشورهای منطقه ادامه داد: براساس رویکردهای کلی دانشگاه، جذب دانشجوی غیرایرانی و غیرمقیم از سال گذشته افزایش پیدا کرده که از مهر ماه سال جاری و از آغاز سال تحصیلی جدبد ورودی دانشجویان غیرایرانی غیرمقیم را خواهیم داشت. متقاضیانی از کشورهای عراق، افغانستان، سوریه و لبنان برای آغاز تحصیل از سال جاری اقدام کرده‌اند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: بیشترین مخاطبان دانشگاه اکنون از کشورهای همسایه و منطقه هستند که برای گسترش این دامنه برنامه‌های مفصلی تدوین شده است. مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری رشته‌های فنی مهندسی، پزشکی و علوم انسانی مورد توجه داوطلبان غیرایرانی است و استقبال خوبی از آنها شده است.

نجفی با اشاره به همکاری و تسهیل‌گری معاونت امور بین‌الملل سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: زیرساخت‌های لازم برای آموزش زبان فارسی به داوطلبان تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی فراهم شده است. باوجود محدودیت‌های ایجاد شده به‌موجب شرایط کرونایی، محل اسکان و خوابگاه‌های دانشجویی دانشجویان غیرایرانی نیز پیش‌بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: تمهیدات لازم برای ایمنی بهداشتی دانشجویان اندیشیده شده است. شبکه اعتباری سفیر نیز با مشارکت بانک ملی ایران از جمله امکاناتی است دانشگاه به‌منظور ایجاد تسهیل مالی در روادید بانکی دانشجویان غیرایرانی راه‌اندازی کرده است. کارت اعتباری سفیر برای دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اصفهان براساس اطلاعات گذرنامه‌ای صادر می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: با تجربه موفقی که سال گذشته در جذب و پذیرش دانشجویان کسب کردیم، انتظار داریم امسال شرایط مطلوب‌تری داشته باشیم. درحال برنامه‌ریزی ایجاد دفاتری در کشورهای منطقه هستیم تا پل‌های ارتباطی دانشگاه و دانشجویان متقاضی را گسترش بدهیم. دانشگاه آزاد اصفهان یکی از دانشگاه‌های با رتبه عالی در رتبه‌بندی وزارت علوم عراق است که این موضوع یک ظرفیت بین‌المللی به‌شمار می‌رود. توسعه دانشجویی غیرایرانی به تدریج و براساس ظرفیت‌های دانشگاه انجام می‌شود تا کیفیت را در روندهای ارائه خدمات حفظ کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1074793

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =