درخواست ستاد دیه برای کمک به زندانیان نیازمند در آستانه اربعین

در آستانه اربعین حسینی، پویش مردمی «بگذریم تا بگذرند» با مشارکت ستاد ملی صبر و ستاد دیه کشور برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، ستاد دیه کشور اعلام کرد: گذشت از دیون مالی و معنوی به عنوان یکی از اصول مورد تاکید در دین اسلام است و در این راستا همواره آیات و روایات نادیده گرفتن خطای انسانی را نه تسامح با ضعف خطاکار بلکه در مسیر تکریم مقام انسانی تعبیر و تفسیر کرده‌اند.

در حدیث معتبری از پیامبر اسلام نقل شده است بخشش را حتی از افرادی که به ما ظلم کرده‌اند، دریغ نکنیم. این تعبیر یعنی اگر فردی در شرایطی خاص به ما بدی کرد و در ادامه اظهار ندامت نمود و تقاضای بخشش داشت، او را ببخشیم. چرا که مبداء رحمت و محبت از ناحیه خداوند است که چون چشمه خروشان وقتی از دل خاک جوشید بدون تخصیص سنگ سیاه و سپید را از مهر خویش سیراب می‌کند.

در این راستا ستاد ملی صبر به مانند سال‌های قبل در آستانه اربعین حسینی با راه‌اندازی پویش «مهرحسینی» و با شعار «بگذریم تا بگذرند» تلاش دارد در وهله اول ضمن ترویج و تبلیغ فرهنگ گذشت با جمع‌آوری کمک‌های نقدی خیرین در روزهایی که متبرک به نام حسینی است زمینه را برای آزادی جمعی از زندانیان نیازمند بدهکار در جرایم غیرعمد فراهم نماید.

در این طرح به طور ویژه از زائران جامانده تقاضا شده است در سالی که به دلیل شیوع ویروس کرونا امکان حضور در راه‌پیمایی بزرگ نجف اشرف تا کربلای معلی وجود ندارد، با نیت استخلاص محبان دستگاه اهل‌بیت علیهم‌السلام به سهم و نیت خود در این اقدام خداپسندانه مشارکت نمایند.

علاقمندان می‌توانند کمک نقدی خود را برای اختصاص در این پویش مردمی به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۵۹۹۰۳۹۳۴۵ ستاد دیه کشور واریز یا از طریق شماره گیری کد دستوری #۷۷۷۷*780* بدون نیاز به اینترنت وجوه خویش را برای آزادی بدهکاران غیربزهکار پرداخت نمایند.


انتهای پیام/ 

کد خبر: 1074826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =