نوش آبادی: مناقشه قره باغ از طریق مذاکره قابل حل است

رئیس فراکسیون دیپلماسی بین المللی و منافع ملی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که مناقشه بر قره باغ را می توان از طریق گفت و گو و مذاکره حل کرد گفت: توصیه جمهوری اسلامی پرهیز از رفتارهای تشدید کننده بحران و به کارگیری ابزار گفت وگو برای حل مشکل است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، حسین نوش آبادی در تحلیلی از تحولات قره باغ گفت: موضع جمهوری اسلامی درباره تحولات قره باغ بر این است که این مناقشه راه حلی نظامی ندارد و از طریق گفت و گو و مذاکره می شود به توافق و صلح پایدار در منطقه رسید.

وی افزود: دو کشور ارمنستان و آذربایجان نباید اجازه دخالت دیگران در منطقه را بدهند و زمینه حضور برخی قدرت های نامشروع در منطقه ایجاد شود. این زکاوت  و هشیاری رهبران دو کشور را می طلبد که اختلافات را حل کرده تا زمینه ای فراهم نشود که کشورهایی بخواهند از آب گل آلود ماهی گرفته و منافع خود را تامین کنند. باید منافع کشورها توسط خودشان تامین شود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: چون جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده که برای حل بحران و میانجی گری آمادگی دارد انتظار داریم که به دور از تعصبات و احساسات و با دیدی واقع گرایانه مساله پیگیری شود و کشورها مداخله ای نکنند . قطعا باید همه در صلح و ثبات و امنیت زندگی کنند؛ هرگونه چالش نظامی در منطقه به ضرر مردم منطقه تمام می شود از این رو توصیه جمهوری اسلامی پرهیز از رفتارهای تشدید کننده بحران و به کارگیری ابزار گفت و گو و مذاکره برای حل مشکلات است.

نوش آبادی خاطر نشان کرد: برخی از کشورها که در منطقه غرب آسیا هم حضور ندارند از این مناقشه به دنبال تامین منافعشان هستند؛ نباید اجازه داد آنها وارد منطقه شوند؛ از طرف دیگر برخی از قدرت ها هم می خواهند از طریق این بحران و تعصبات قومی و نژادی سوء استفاده کرده و منافع خودشان را تامین کنند که نباید به آنها هم چنین اجازه داده شود.

منبع: ایسنا
انتهای پیام/ 

کد خبر: 1074834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =