گزارش ماهانه اشتغال آمریکا ناامیدکننده است

اداره کار آمریکا در آخرین گزارش ماهانه خود از بازار کار این کشور پیش از انتخابات ماه نوامبر اعلام کرد در ماه سپتامبر تعداد مشاغل ایجاد شده جدید کمتر از حد انتظار بوده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، اداره کار آمریکا در آخرین گزارش ماهانه خود از بازار کار این کشور پیش از انتخابات ماه نوامبر اعلام کرد در ماه سپتامبر تعداد مشاغل جدیدی که در آمریکا ایجاد شده است کمتر از چیزی بود که انتظار می‌رفت.

طبق این گزارش در ماه سپتامبر ۶۶۱ هزار شغل جدید ایجاد شده است و نرخ بیکاری به ۷.۹ درصد رسیده است.

این در حالی است که تحلیل‌گران و اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی داوجونز پیش‌بینی کرده بودند بازار کار آمریکا در این ماه ۸۰۰ هزار شغل جدید ایجاد کرده باشد.

با این حال نرخ بیکاری این ماه از رقم ۸.۲ درصد پیش‌بینی شده توسط کارشناسان بهتر شد.

درو ماتوس، استراتژیست ارشد بازار در شرکت مت لایف، می‌گوید: مسأله شتاب ریکاوری است که به نظر من ما در حال از دست دادن آن هستیم. وقتی چنین اختلال بزرگی در بازار کار رخ می‌دهد بازگشت به وضعیت نرمال زمان‌بر خواهد بود.

در این ماه بخش توریسم و مهمانپذیر بالاترین رشد را داشته و ۳۸۱ هزار شغل جدید ایجاد کردند، در حالی که ۱۴۲ هزار شغل جدید در خرده‌فروشی و ۱۰۸ هزار شغل در بخش سلامت و کمک‌های اجتماعی اضافه شد.

همانطور که انتظار می‌رفت دولت بزرگترین معضل بازار کار بود و در این ماه با بسته ماندن مدارس و تعطیلی شغل‌های مرتبط با آن ۲۱۶ هزار شغل از دست رفت. اداره آمار و سرشماری هم ۳۴ هزار شغل را تعدیل کرد.

منبع: مهر
انتهای پیام/ 

کد خبر: 1074846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =