حضور بیش از 100 دانشجوی ایده‌پرداز در مسابقه آنلاین گردشگری و توسعه روستائی

رئیس باشگاه پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب گفت: ۱۰۰ نفر از دانشجویان ایده‌پرداز از دانشگاه‌های مختلف طرح‌های خود را در مسابقه آنلاین گردشگری و توسعه روستایی ارائه کردند.

ابراهیم مهری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره نتایج مسابقه آنلاین گردشگری و توسعه روستائی باشگاه پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب اظهار کرد: این مسابقه برای نخستین بار در سطح باشگاه پژوهشگران برگزار شد. با توجه به شیوع بیماری کرونا و لزوم ادامه روند فعالیت‌های انجمن‌ها و باشگاه، لازم است ضمن کمک به افزایش اطلاعات علمی دانشجویان، در این دوران از آلام آنها کاسته و فضای پر جنب و جوش دانشگاه را زنده نگه داشت.

وی با اشاره به شرکت بیش از ۱۰۰ نفر از دانشجویان ایده‌پرداز از دانشگاه‌های مختلف افزود: پس از اطلاع رسانی،  دانشجویان در سامانه‌های آنلاین ثبت نام کرده و پس از پایان ثبت نام، کاربری شخصی شرکت در رویداد مجازی برای دانشجویان تعریف شد. قبل از آغاز فرآیند وبینار توضیحات کامل از برنامه ارائه شده و به مدت ۱۰ ساعت کلاس و بستر آنلاین گشوده شد تا دانشجویان از تعریف کلاس مطمئن و مشکلات فنی احتمالی مرتفع شود.

رئیس باشگاه پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب بیان کرد: دانشجویان شرکت‌کننده در مسابقه وبیناری، به‌صورت آنلاین به چالش‌های مطرح شده در حوزه تأثیر کرونا در گردشگری و توسعه روستایی پاسخ دادند. در بخش پایانی این مسابقه به سه نفر اول جوایز تعلق گرفت، همچنین قرعه کشی آنلاین برای دانشجویانی که به سوالات تشریحی مسابقه جواب درست داده بودند، انجام شد.

مهری درباره اهداف کلی برگزاری مسابقه آنلاین گفت: ادامه روند فعالیت های پژوهشی در شرایط کرونا، ترویج آموزش به روش حل مسئله و مسابقه‌های دانشجویی، ایجاد شور و هیجان میان دانشجویان در شرایط کرونا، تقویت مبانی صنعت گردشگری و هتلداری، تشویق دانشجویان جهت تحقیق در زمینه کسب‌وکارهای صنعت توریست و بزرگداشت روز گردشگری و تببین شعار جهانی امسال در خصوص توسعه گردشگری روستایی از جمله اهداف کلان رویداد آنلاین باشگاه پژوهشگران به‌شمار می‌رود.

وی درباره محورهای رویداد آنلاین « توسعه گردشگری روستایی» خاطرنشان کرد: انگیزه‌های گردشگری در شرایط کرونا، گردشگری روستایی و توسعه گردشگری روستایی، آثار محیطی، هزینه‌ها و سودمندی گردشگری، مدیریت مقاصد گردشگری، اکوتوریسم، گردشگری کشاورزی، نقش صنایع دستی و بومی، خوراک بومی و فرهنگ محلی و بومی در گردشگری روستایی به عنوان محورهای این مسابقه آنلاین شناخته می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1074850

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =