جزوات، بیانات وپیام های مقام معظم رهبری به زبان عربی کتاب شد

به همت رایزنی فرهنگی کشورمان در عراق به تازگی دو اثر که شامل بیانات مقام معظم رهبری درباره تهدیدها و چالش های جهان اسلام و سخنرانی ایشان در روز قدس است منتشر شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، جزوات ،بیانات وپیام های مقام معظم رهبری در قالب کتابی با عنوان «داده ها و چالش های اسلام و غرب » به زبان عربی منتشر شد.

در این کتاب به موضوع تهدیدها و چالش های جهان اسلام و فرصت های بسیاری که ملتها برای غلبه بر این چالش ها از طریق مجموعه ای از نکات در اختیار دارند ، اشاره شده است.

کتاب «داده ها و چالش های اسلام و غرب » خواننده را با موضوعاتی همچون مقابله با کنترل استعمار بر سرنوشت جهان اسلام، اسلام بزرگترین نعمت الهی است، افتخار به اسلام، تجدد و تابعیت، تضاد لیبرالیسم و سقوط فرهنگ آن، سوء استفاده از زنان و سقوط نهاد خانواده در غرب، دموکراسی دینی، جهان و خلاء ایدئولوژیکی، جذابیت اسلام، قدرت و استواری مومنان، مواجهه با نفوذ و دخالت خارجی، لزوم تقویت ساختار جامعه اسلامی، روشهای دشمنان اسلام و اهمیت شناخت دشمن آشنا می کند.

حضرت آیت الله خامنه ای معتقد است که بزرگترین فرصتی که جهان اسلام دارد ، خود اسلام است.ما مدیون اسلام هستیم و این بزرگترین نعمتی است که خداوند متعال به ما داده است. ما باید در هر کاری که انجام می دهیم به اسلام تکیه کنیم. اسلام می تواند روح انسان را با ایمان و دانش گسترش دهد و بین مسلمانان وحدت ایجاد کند و این قدرت اسلام است که نباید از آن غافل شویم.واقعیت امروز جهان اسلام با صد و پنجاه سال پیش متفاوت تر است و با وجود جوانان و ایمانشان جوانتر شده متفاوت است.ما امیدها و آرزوهای زیادی داریم که باید آنها را شناسایی و جدی گرفت.

همچنین به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق، بیانات مقام معظم رهبری درسال ۱۳۹۹ در روزجهانی قدس  بصورت کتابی درعراق منتشر شد. این کتاب متن کامل سخنرانی ایشان به مناسبت روز جهانی قدس است.

دربخش هایی از این کتاب آمده است: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای غصب کشور فلسطین و تشکیل غده سرطانی صهیونیستی با فجیع‌ترین انواع قتل و جنایت و تداوم ده‌ها ساله این ستم تاریخی را یک رکورد جدید از سَبعیّت و شیطان صفتی بشر، برشمردند و افزودند: عامل و مجرم اصلی این فاجعه، دولت‌های غربی و سیاست‌های شیطانی آنها بود

حضرت آیت الله خامنه ای به یک مسئله بسیار مهم اشاره کردند و فرمودند: امروز دنیا یک به یک تعداد قربانیان کرونا را در سراسر جهان می‌شمارد؛ اما هیچ‌کس نمی‌پرسد قاتل و مسوول صدها هزار شهید، اسیر و مفقود در کشورهایی که آمریکا و اروپا در آن آتش جنگ را روشن کردند و مسوول این همه جنایت و غصب و تخریب و ظلم در فلسطین کیست؟

دراین کتاب به مطالب مهمی مانند ؛ طلوع انقلاب اسلامی در ایران فصل جدیدی در مبارزه برای فلسطین گشود، با ظهور جبهه مقاومت کار بر رژیم صهیونیستی سخت‌تر شد، جبهه ظلم و کفر و استکبار روز به روز تهی‌تر، مایوس‌تر و کم‌توان‌تر می‌شود، مبارزه برای آزادی فلسطین جهاد فی سبیل الله و فریضه و مطلوب اسلامی است، هدف این مبارزه، آزادی همه سرزمین فلسطین از بحر تا نهر و بازگشت همه فلسطینیان به سرزمین خویش است، محدود نکردن موضوع فلسطین به یک مساله صرفا فلسطینی یا حداکثر عربی، شعار (دفاع از حقوق کودکان و زنان) شامل زنان و کودکان مظلوم در یمن و فلسطین نمی شود، برخی از سیاستمداران کشورهای مسلمان دانسته یا ندانسته در شبکه دسیسه های این دشمنان افتاده اند ، تداوم مبارزه و گسترش عرصه جهاد در همه سرزمین‌های فلسطینی و یاد سردار بزرگ اسلام و چهره فراموش نشدنی مقاومت شهید قاسم سلیمانی و مجاهد بزرگ عراقی شهید ابومهدی المهندس اشاره شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1074860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =