از نسخه هلندی لالیگا تا ثبات در اوج ناآرامی

چهارمین هفته ی لالیگا در حالی سپری شد که ختافه در میان ۴ تیم هفت امتیازی و به لطف بازی‌های عقب افتاده‌ی تیم‌های مدعی در صدر جدول قرار گرفته است.

باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)- سروش سِیری؛ در چارچوب هفته چهارم لالیگا شب گذشته بارسلونا در بالایدوس به مصاف سلتاویگو رفت و به برتری 3 بر صفر رسید.

مُشت نخورده

چهارمین هفته ی لالیگا در حالی سپری شد که ختافه در میان ۴ تیم هفت امتیازی و به لطف بازی‌های عقب افتاده ی تیم های مدعی؛ در صدر جدول قرار گرفته است.

این تیم با دو گل آنخل در دقایق ۱۳ و ۴۲ و تک گل مارک کوکورلا در دقیقه ۳۹ موفق به برتری سه بر صفر در مقابل بتیس شد.

این در حالی است که بازی هفته ی اول این تیم در مقابل رئال مادرید به تعویق افتاد و به این ترتیب ختافه با دو بُرد یک مساوی و یک "مُشتِ نخورده" از رئال مادرید،امکان صعود به صدر جدول را پیدا کرده است. نکته امیدوار کننده بازی هفته بعد در مقابل رئال سوسیداد است که از چهار بازی تنها یک برد کسب کرد و به این ترتیب شانس تداوم صدنشینی ختافه را افزایش می دهد.

مدعی آشنا

رئال مادرید در حالی وارد چهارمین هفته ی رقابت ها شد که از سه هفته ی اول، یک بازی عقب افتاده ،یک تساوی نامید کننده و یک برد میلیمتری کسب کرده بود. با این وصف انتظار می‌رفت که با گذشت سه هفته شاگردان زیدان در شرایط مطلوب تری پا به میدان  بگذراند.
اما در نمایشی که کم و بیش در سطح دو بازی قبلی  بود و البته درخشش تیبو کورتوآ ؛ این رئال مادرید بود که با  تک گل دقیقه ی شصت و پنج وینسیوس برنده ی بازی باشد.

نکته نا امید کننده وضعیت ادن هازارد است که به دلیل فرم بدنی نامناسب دو بازی قبل را از دست داد و اینبار مصدومیت دوباره باعث شد که احتمالا سه یا چهار هفته ی دیگر دور از میادین باشد

نسخه هلندی

پس از روزگار اسف باری که زوج کیکه ستین و بارتوموئو برای بارسلونا رقم زدن، حالا همه‌ی نگاه ها به نسخه هلندی بود که رونالد کومان برای عبور از بحران طراحی کرده بود.

نسخه ای که با  دو برد پر گل در مقابل ویارئال و سلتاویگو به نظر می رسد شفا بخش بوده اما دو بازی عقب افتاده بارسا باعث شده که تاثیر واقعی آن را شاهد نباشیم.

نکته ی امیدوار کننده درخشش آنسو فاتی مهاجم ۱۷ ساله ای است که در راستای پوست اندازی بارسا در ترکیب تیم قرار گرفته و با ۳ گل زده در دو بازی همه ی نگاه‌ها را به سمت این استعداد گینه بیسائویی جلب کرده است.
هر چند که در این میان نباید از درخشش نتو دروازبان این دوبازی بارسا غافل شد که بدون گل خورده  ثبات نسبی را به خط دفاعی این تیم باز گردانده است.

 
ثبات در اوج نا آرامی

والنسیا در ادامه ی روند مناسبش چهار مین بازی این فصل در مقابل رئال سوسیداد را با تک دقیقه ۷۵ مکسی گومز با پیروزی سپری کرد.

این در حالی است که کمتر از سه هفته ی پیش هواداران دو آتشه ی این  تیم ،که به کوروا نورد معروف هستند تظاهرات اعتراضی برگزار کردند.که در واقع واکنش خشمگین آن ها به رویکرد تازه مدیران و البته مالک سنگاپوری والنسیا بود.

فروش دنیل پارخو و پیشنهاد واگذاری اوراق بهادار تضمینی به جای دستمزد ،دلیل این تجمع اعتراضی بود.

با این وصف خفاش های مستایا با کمترین تاثیر پذیری از این حوادث، بازی ها را آغاز کردند و حالا با عملکردی مناسب در رتبه ی دوم لالیگا قرار دارند.

نکته ی امیدوار کننده تداوم درخشش مکسی گومز اروگوئه ای است که همچنان گل های حساس و سه امتیازی به ثمر می رساند.

همچنان دیه گو

 اتلتیکو مادرید با  دو بازی به تعویق افتاده،در جایگاه دوازدهم  لالیگا قرار گرفته است.

دیه گو سیمئونه سرمربی این تیم که نهمین سال حضورش در اتلتیکو را آغاز کرده، پس از پیروزی پرگل در هفته ی قبل، این بار به تساوی نا امید کننده در مقابل اوئسکا دست پیدا کرد.
با این حال سیمئونه با توجه به فرصت یک هفته ای که از فصل نقل و انتقالات باقی مانده سعی دارد که بازیکنان بیشتری را به تیمش اضافه کند.
او پس از موفقیت در جذب سوآرز به دنبال جذب یک اروگوئه ای دیگر به نام لوکاس توریرا را است، که به نظر می رسد در افکار آرتتا سرمربی آرسنال جای ندارد.

به این ترتیب باید گفت که سیمئونه هم به مانند هواداران اتلتیکو مادرید، تیمش را کامل نمی بیند و تمام تلاشش را به کار بسته که در مهلت باقی مانده بازیکنان مناسبی را جذب کند

نکته امیدوار کننده درخشش سوارز در بازی مقابل  گرانادا بود که موفق به ثبت دو گل و یک پاس گل شد.
البته سوارز در بازی هفته ی چهارم مقابل اوئسکا موفق به گل زنی نشد و نکته ی نا امید کننده اینجاست که سوفیا بالبی همسر سوآرز تنها فرد راضی از عملکرد او در مقابل اوئسکا بود!!

کد خبر: 1074887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =