اختصاص تسهیلات ۵۰۰ میلیاردی به روستاییان تا پایان سال

معاون سرمایه گذاری معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: امسال بر اساس تبصره ۱۶ قانون بودجه سال جاری، ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه چهار درصد به روستاییان نیازمندی که تحت پوشش نهادهای حمایتی نیستند، تعلق خواهد گرفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، رزم جو در نشست خبری که به مناسبت روز روستا برگزار شد، به پرداخت تسهیلات اشتغال زایی در روستاهای کشور اشاره کرد و افزود: نزدیک به ۱۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات تا کنون پرداخت شده که ۱۰ درصد در بخش کشاورزی و منابع طبیعی، چهار درصد در صنایع دستی، شش درصد در حوزه گردشگری، ۱۰ درصد خدماتی و فناوری اطلاعات و چهار درصد در حوزه سرمایه در گردش بوده است. در تلاش هستیم مرحله پنجم پرداخت این تسهیلات نیز با کمک چهار بانک عامل اجرایی شود.

وی افزود: امسال بر اساس تبصره ۱۶ قانون بودجه سال جاری ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه چهار درصد به روستاییان تعلق خواهند گرفت. پیشتر سقف این تسهیلات ۱۰ میلیون تومان بوده که اخیرا به ۳۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده، این تسهیلات در قالب کسب و کارهای کوچک پرداخت می شود که توسط پنج بانک کشاورزی، ملی، صادرات، ملت و رفاه پرداخت خواهد شد. این وام به ساکنین روستاها و افراد نیازمندی که تحت پوشش نهادهای حمایتی نیستند وتوسط دهیاری ها شناسایی می شوند، پرداخت خواهد شد.

کاوه معراجی معاون برنامه ریزی و امور زیربنایی معاونت توسعه روستایی نیز در بخش دیگری از این نشست، گفت: شورای عالی عشایر و توسعه روستا با هدف توجه به دستگاه های مختلف در خصوص اجرای وظایف خود در حوزه روستایی و هماهنگی این فعالیت ها شکل گرفته است که با تشکیل آن می توان موضوعات مختلف در حوزه روستایی را به خوبی هماهنگ کرد.

وی اظهار کرد: طی سال های اخیر تامین منابع در حوزه روستایی توسط دولت با حداکثر توان پیگیری شده اما موضوع مهمتر این است که نظارت بر بهره برداری صحیح از منابع به خوبی انجام شود که در همین راستا سامانه جامع نظارت شکل داده شده که ۱۵۰۰ نفر مهندس عمران این نظارت ها را انجام می دهند و گزارش های ارسالی در اختیار معاون اول رئیس جمهور قرار می گیرد.

منبع: ایسنا
انتهای پیام/ 

کد خبر: 1074901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =