تخلفات کرونایی صنوف را به ۱۱۰ گزارش دهید

وضعیت کرونایی پایتخت با گذشت بیش از هفت ماه از اعلام رسمی ورود این بیماری به کشور به حدی رسیده که فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران خواستار تعطیلی یک هفته‌ای برخی مشاغل و صنوف در تهران شده است. همزمان گزارشات وزارت بهداشت حاکی از کم شدن نسبی میزان استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فضاهای عمومی است و در این میان رییس پلیس پایتخت از مردم خواسته که هرگونه عدم رعایت پروتکل‌ها و مقررات بهداشتی از سوی صنوف را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، سردار حسین رحیمی  درباره نظارت پلیس بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی واحدهای صنفی و اماکن گفت: از زمان شیوع کرونا در کشور تا کنون نیروی انتظامی جزو نهادهایی است که بیشترین همکاری را با ستادملی و استانی مقابله با کرونا داشته است و اتفاقا وظایف ما نیز بسیار گسترده و متنوع بود. به طوری که از برخورد با احتکار و سودجویی و... گرفته تا رفتارهای مجرمانه در فضای مجازی و نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در فضاها و اماکن عمومی را در برگرفته است.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف پلیس نظارت و  کنترل مقررات بهداشتی از سوی واحدهای صنفی و اماکن است، گفت: در همین راستا نیز ماموران پلیس اماکن با هماهنگی و همراهی تیم‌های وزارت بهداشت و ... اقدام به بازدید از صنوف کرده و با تخلفات بر حسب دستور قضایی برخورد می‌کنند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ تاکید کرد: سلامت مردم همچون امنیت مردم در اولویت پلیس قرار دارد و پلیس در کنار کادردرمان و ... در خط اول تامین سلامت مردم قرار دارد.

رحیمی در پاسخ به این پرسش که با توجه به عدم استفاده متصدیان برخی از واحدهای صنفی از ماسک و رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی در برخی اماکن اظهارکرد: اگر مردم با چنین مواردی که نشان دهنده نقص پروتکل‌های بهداشتی در اماکن و صنوف بود، مواجه شدند حتما از طریق تماس با سامانه ۱۱۰ موضوع را اطلاع دهند. کما اینکه تاکنون در موارد متعددی هم بوده که مردم عرضه قلیان و ... را به پلیس اطلاع داده و ماموران پلیس اماکن نیز بلافاصله در محل حاضر شده‌اند.

رییس جمهور امروز نیز امروز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا بر لزوم برخورد با متخلفان کرونا تاکید کرده و گفته است: همه کادر اداری ما در کشور چه عمومی دولتی چه عمومی غیردولتی و نیز همه کسانی که کسب‌وکار در دست دارند، اگر خودشان رعایت نکردند باید با او برخورد شود ، اصنافی هم که به مردم خدمات می‌دهند خودشان باید رعایت کنند و اگر که رعایت نشود تذکر و در نهایت پلمب را در نظر داریم که در تهران شدیدتر انجام خواهد شد.

از سوی دیگر علیرضا زالی، فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا هم امروز در نامه‌ای به استاندار تهران ، خواستار اخذ تصمیمات قاطع مبنی بر اعمال محدودیت و تعطیلی یک هفته‌ای در سطح استان تهران برای قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا شده است.

منبع: ایسنا
انتهای پیام/ 

کد خبر: 1074904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =