پرداخت تسهیلات ۵۰۰ میلیارد تومانی به صادر کنندگان زعفران

یک مقام مسئول گفت: بانک عامل حوزه کشاورزی با پرداخت ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به صادرکنندگان زعفران، به تثبیت قیمت زعفران کمک می‌کند تا قیمت این محصول افت نکند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، روح الله خدارحمی افزود: امیدواریم با پرداخت این تسهیلات کشاورزان زعفران کار بتوانند محصول خود را با قیمت بهتری بفروشند و متضرر نشوند.

وی با اشاره به این که هم اکنون فصل برداشت زعفران است گفت: تلاش یک فصل کشاورزان به بازار می‌آید باید مراقب باشیم قیمت این محصول افت نکند و حاصل دسترنج آن‌ها از بین نرود.

مدیرعامل بانک عامل حوزه کشاورزی افزود: در فصل زراعی جدید برنامه ریزی خوبی درباره کشت انجام شده و بنا داریم با پرداخت تسهیلات از اجرای الگوی کشت پشتیبانی کنیم و تسهیلات ارزانی برای خرید ارزان کود پرداخت کنیم که به زودی انجام خواهد شد و مصوبه آن در حال تنظیم و تصویب در هیئت دولت است.

خدا رحمی اضافه کرد: امیدواریم در فصل زراعی جدید، کشاورزان الگوی کشت را بهتر اجرا کنند و محصولات متناسب با برنامه وزارت جهاد و کشاورزی کشت شود تا از مازاد برخی محصولات در بازار جلوگیری کنیم.

وی درباره خرید گندم امسال کشاورزان نیز گفت: امسال یک سال استثنایی برای خرید گندم کشاورزان بود و تقریباً در همه استان‌ها پول گندم به روز و به موقع پرداخت شد و شرکت بازرگانی هم با کمک نظام بانکی توانست به تعهداتش عمل کند.

خدارحمی با اشاره به پیامدهای منفی کرونا در همه بخش‌ها به خصوص جامعه کشاورزی کشور افزود: تلاش کرده ایم به رسته‌هایی از کشاورزان که از کرونا آسیب دیده اند مانند مرغداران گوشتی برای پرداخت اقساط‌شأن مهلت بدهیم و تسهیلات هم به آن‌ها پرداخت کنیم.

این مقام مسئول گفت: امسال مراعات بیشتری می‌کنیم و تلاش داریم برای تقسیط مجدد بدهی‌های کشاورزان کمک کنیم به این صورت که اگر قسطی موعد سررسید آن به سر رسید,، اما امکان پرداخت وجود نداشت با گرفتن ۱۰ تا ۲۰ درصد و در موارد تولیدی ۷.۵ درصد از بدهی، بقیه بدهی را به سال آینده موکول کنیم تا کشاورزان و تولیدکنندگان بتوانند بر مشکلات کمبود فروش فائق آیند.

انتهای پیام/ 

کد خبر: 1074928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =