صادرات نفت ونزوئلا به ۵۰۰ هزار بشکه در روز رسید

صادرات نفت ونزوئلا در ماه گذشته افزایش یافت و مجموع صادرات این کشور در سه ماهه سوم به ۵۰۳ هزار بشکه در روز رسید.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، بر اساس آمارهای شرکت ملی نفت ونزوئلا و ریفینیتیو ایکون، صادرات نفت ونزوئلا در ماه گذشته افزایش یافت. این افزایش به علت فروش بیشتر به مشتریانی بود که می خواستند پیش از ممنوعیت تجارت با این کشور از سوی آمریکا، محموله های بیشتری از آن دریافت کنند.

به گزارش رویترز، واشنگتن به مشتریان شرکت ملی نفت ونزوئلا، برای پایان دادن به معافیت از تحریم های آمریکا که اجازه می دهد برخی از شرکت ها هنوز بتوانند نفت ونزوئلا را بخرند، مهلتی میان اکتبر و نوامبر داده است. از اینرو تعدادی از مشتریان در ماه سپتامبر برای  آخرین محموله های خود برنامه ریزی کردند.

بر اساس این آمار، در مجموع در ماه سپتامبر، ۲۴ محموله بنادر شرکت ملی نفت ونزوئلا را ترک کرده اند که حدود ۶۹۰ هزار بشکه نفت و سوخت در روز را شامل می شده است. این رقم بالاترین میزان ثبت شده از ماه آوریل است.

بیش از ۴۰ درصد محموله ها به هند ارسال و باقی به مقصد هایی در آسیا و غرب آسیا صادر شد. صادرات به اروپا در همان مقدار ۶۰ هزار بشکه در روز ثابت ماند.

با در نظر گرفتن افزایش ماه سپتامبر، صادرات نفت ونزوئلا به طور متوسط در سه ماهه سوم به ۵۰۳ هزار بشکه در روز رسید که کمترین میزان در بیش از ۷۰ سال گذشته به شمار می رود و ۱۱ درصد از سه ماهه گذشته قبل از آن است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1074950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =