قرارگیری بیمارستان فرهیختگان در مدار انجام پیوند کلیه کشور

برای دومین بار پیوند کلیه توسط متخصصان و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی در بیمارستان فرهیختگان صورت گرفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، مهدی شادنوش رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت گفت: در حوزه پیوند ما روز به روز رشد قابل توجهی داریم و افتتاح این بخش نقش مهمی در رفع نیاز بیماران دارد.

وی ادامه داد: طراحی، ساخت و تجهیز بخش پیوند کلیه با توجه به حساسیت در ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی برای مراقبت از بیماران دهنده و گیرنده از اهمیت زیادی برخورداراست.

 شادنوش افزود: بخش پیوند کلیه بیمارستان فرهیختگان اولین بخش پیوند دانشگاه آزاد اسلامی در کشور است که طبق جدیدترین استانداردهای وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی طراحی و تجهیز شده و مجوز بهره برداری آن توسط وزات بهداشت در تابستان 1399صادر شده  و از مهر ماه 1399 بصورت رسمی آغاز به پذیرش و بستری بیماران کاندیدای پیوند کلیه نموده است.
 
وی گفت: به حول و قوه الهی اولین پیوند کلیه در بیمارستان فرهیختگان در صبح روز جمعه مورخ 04/07/99  توسط  اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی با موفقیت صورت گرفت و دومین مورد نیز روز گذشته، از مادری به فرزند خود که دچار نارسایی کلیه بود انجام شد.

رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت افزود: پیوند عضو، جراحی حساس با تکنولوژی بالا بوده که نیازمند دانش فوق تخصصی است و در سراسر کشور انجام می‌شود.

وی ادامه داد: اهدای کلیه از فرد زنده متمرکز در مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت شده است. برای هر مورد اهدای کلیه از فرد زنده این دفتر باید مجوز مربوطه را صادر کند تا جلوی شیادیها و کلاهبرداری‌های احتمالی گرفته شود. بنابراین دیگر اهدای کلیه خارج از این فرایند نداریم.

 شادنوش با اشاره به رایگان بودن هزینه‌های پیوند اعضا و همچنین داروهای این افراد، افزود: یکی از ویژگی ممتاز کشورمان در اهدای عضو، رایگان بودن هزینه‌های این قبیل اعمال جراحی است.
  
 رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت ضمن تشکر از تلاش‌های و حمایت‌های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران، بنیاد بیماری های خاص و معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی و همکاران بیمارستان فرهیختگان گفت: امیدواریم با ورود دانشگاه آزاد اسلامی به این مدار، شاهد تحولات بزرگی در زمینه این نوع پیوند در دانشگاه ازاد اسلامی باشیم.

کد خبر: 1074952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =