امکان ارتباط آنلاین تصویری میان زندانیان و خانواده‌های‌شان برای نخستین بار در کشور

بنا بر اعلام قوه قضاییه، با افتتاح سالن ملاقات الکترونیک در زندان بندرعباس امکان ارتباط آنلاین تصویری میان زندانیان و خانواده‌هایشان برای نخستین بار در کشور فراهم شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، به نقل از قوه قضاییه، طی مراسمی با حضور رییس کل دادگستری استان هرمزگان،دادستان بندرعباس و مدیر کل زندان های استان، سالن ملاقات الکترونیک زندان مرکزی بندرعباس افتتاح شد.

علی صالحی رییس کل دادگستری استان هرمزگان در جریان این مراسم اظهار داشت: در راستای اجرای سیاست های کلان دستگاه قضایی خصوصا ًبه منظور تحقق شعار" قوه قضاییه هوشمند در تراز انقلاب اسلامی" با پیگیری دستگاه قضایی استان ،سالن ملاقات الکترونیک در محل زندان مرکزی بندرعباس افتتاح و راه اندازی شده است.

وی در ادامه افزود: این سالن شامل یک واحد اپراتور نظارت بر ملاقات الکترونیکی و ۱۰ اتاق ملاقات زندانیان با تجهیزات  انتقال آنلاین صوت و تصویر می باشد.

رییس کل دادگستری استان هرمزگان خاطر نشان کرد: این اقدام منطبق با مقررات جدید قضایی خصوصاً مواد ۱۷۵، ۵۲۸ و ۶۵۵ قانون آیین دادرسی کیفری می باشد و در راستای تکریم ارباب رجوع ، ارتقای شاخص های اصلاحی وتربیتی زندان و کاهش مشکلات و هزینه های زندانیان وخانواده هایشان خصوصاً با توجه به شیوع ویروس کرونا صورت گرفته است.

وی با اعلام اینکه پس از افتتاح سالن ملاقات الکترونیک در زندان بندرعباس ، ضرورت مراجعه حضوری خانواده زندانیان برای ملاقات با آنها کاهش خواهد یافت ، تصریح کرد: اجرای این طرح برای اولین بار در کشور صورت گرفته است و پیش نویس دستورالعمل اجرایی آن نیز در استان هرمزگان تهیه شده است.

صالحی یادآور شد: پیش از این، سه نوع ملاقات در زندان ها انجام می شد که شامل ملاقات حضوری، ملاقات از طریق کابین و ملاقات خصوصی می شد و اکنون ملاقات الکترونیکی (تصویری) نیز به عنوان مدل جدید ملاقات و در قالب امتیاز به زندانیانی تعلق می گیرد که در برنامه های اصلاحی و تربیتی زندان شرکت فعال داشته اند و از حسن رفتار برخوردار می باشند.

رییس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین تأکید کرد: شیوه ملاقات الکترونیک بسیار ساده و کاربردی و در بستر امن سامانه های قوه قضاییه صورت می گیرد و هیچ گونه هزینه ای برای زندانی وخانواده ایشان دربرندارد.

وی در خصوص جزئیات این طرح اظهار داشت: پس ازهماهنگی لازم واحراز هویت، لینک برقراری ارتباط تصویری از طریق پیامک توسط اپراتور وناظر ملاقات الکترونیکی به گوشی هوشمند یا رایانه شخصی خانواده زندانی ارسال می شود و آنها با وارد کردن نام کاربری و رمز ورود وارد پایگاه الکترونیک قوه قضاییه شده و ملاقات تصویری خود را برقرار می کنند و در مدت زمان تعیین شده امکان ملاقات صوتی و تصویری مهیا می شود.


انتهای پیام/

کد خبر: 1074983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =