اسحاقی: مجازات متخلفان کرونایی به صورت شفاف اعلام شود

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که باید مجازات‌هایی برای برخورد با متخلفان از اجرای پروتکل‌های بهداشتی تعریف و در نظر گرفته شود، گفت: در سوی دیگر امتیازاتی برای صنوف در نظر گرفته شود تا در صورت تعطیلی به دلیل شیوع گسترده کرونا با بخشودگی مالیات و یا موارد دیگر روبرو شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، سلمان اسحاقی  گفت: ستاد ملی کرونا به ریاست رییس جمهور تصمیماتی را برای مقابله با کرونا اتخاذ می‌کند ولی وقتی تصمیمات به مرحله‌ اجرایی شدن می‌رسد دستگاه‌ها و سازمان‌ها و نهادهای مرتبط آن را به درستی اجرا نمی‌کنند. لازم است رییس جمهور از تمامی وزارتخانه‌ها برنامه‌هایشان را برای مقابله با کرونا بخواهد تا اگر وزارتخانه یا دستگاهی اجرایی نکرد، وزیر پاسخ دهد. باید تمامی وزرا، روسای ادارات و سازمان‌ها موظف باشند که برای حضور کارکنان خود در شرایط کرونایی برنامه مشخصی داشته باشند.

نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وظایف سازمان تعزیرات حکومتی گفت: به نظر می‌رسد برای برخورد با متخلفان عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی جرم‌شناسی صورت نگرفته است که اگر شخص حقیقی و یا حقوقی و یا صنفی پروتکل‌ها را رعایت نکرد با او برخورد صورت گیرد. مشخص نیست که در چنین شرایطی قرار است چه مجازاتی برای این افراد در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: تنها وظیفه سازمان تعزیرات حکومتی بررسی کمیت و کیفیت اجناس، اقلام و مواد غذایی نیست. سازمان تعزیرات حکومتی باید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اصناف هم نظارت کنند البته باید بدانند که اگر صنفی پروتکلی را رعایت نکرد آیا قانون اجازه پلمب آن صنف را می‌دهد؟

اسحاقی ادامه داد: از رییس جمهور می‌خواهیم که برای اجرایی شدن مفاد و مصوبات ستاد کرونا توسط تمامی دستگاه‌ها آنها را موظف به این کار و ارائه برنامه کنند، چون فقط امروز وزارت بهداشت در میدان حضور دارد و ملموس نیست که ارگان‌ها و سازمان‌ها چه اقداماتی برای مقابله با کرونا انجام می‌دهند؟

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت که لازم است اعضای کمیسیون حقوقی مجلس نیز در ستاد مبارزه با کرونا حضور پیدا کنند و حتی از آنها برای ارائه‌ طرح سه فوریتی درخواست شود که به موجب آن با اشخاص حقیقی و حقوقی و صنوف در صورت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی برخورد شود.

وی همچنین اظهار کرد: باید برای صنوف امتیازاتی در نظر گرفته شود تا آنها در صورت تعطیلی به دلیل شیوع کرونا شامل بخشودگی مالیاتی شوند. صنوف بدهی و چک دارند و باید مالیات و عوارض دهند طبیعتا آنها باید انگیزه‌ای برای رعایت پروتکل‌ها داشته باشند.

اسحاقی در پایان بیان کرد: در این بین با توجه به قیمت ۱۵۰۰ تا ۳۰۰۰ تومانی ماسک‌ها همه اقشار جامعه توان خرید آن را حتی دو روز در میان هم ندارند باید برای این موضوع هم فکری شود.

منبع: فارس
انتهای پیام/

کد خبر: 1074993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =