۴ میلیون شغل آمریکا برای همیشه نابود شد

شواهد حاکی از آن است که پاندمی کرونا تاثیر مخرب ماندگاری بر پیکر اقتصاد آمریکا گذاشته است و میلیون‌ها شغل برای همیشه نابود شده‌اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،  به نقل از خبرگزاری سی‌ان‌ان، شواهد حاکی از آن است که پاندمی کرونا تأثیر مخرب ماندگاری بر پیکر اقتصاد آمریکا گذاشته است و میلیون‌ها شغل برای همیشه نابود شده‌اند.

طبق داده‌های اداره آمار اشتغال آمریکا، در ماه سپتامبر تعداد افرادی که برای همیشه و به طور دائم شغل خود را از دست دادند ۳۴۵ هزار نفر افزایش یافت و به ۳.۸ میلیون نفر رسید که این بالاترین سطح در ۷ سال اخیر است.

این به معنای این است که آن‌چه در ابتدا گمان می‌رفت یک تعدیل نیروی موقت یا مرخصی اجباری باشد، به اخراج دائمی تبدیل شده است چرا که شرکت‌ها در شرایط فعلی تصمیم گرفته‌اند با کاهش نیروهای خود هزینه‌ها را پایین بیاورند.

این در حالی است که در ماه فوریه، درست قبل از این که پاندمی کرونا به ایالات متحده برسد شاخص از دست رفتن دائمی مشاغل به پایین‌ترین سطح ۱۹ ساله خود رسید.

اوستان گولسبی، مشاور اقتصادی سابق رئیس جمهور آمریکا می‌گوید: این یک نشانه شوم است که شواهدی قدرتمند از تأثیرات وحشتناک این بحران سلامتی ارائه می‌کند.

از بین افراد بیکار آمریکا درصد افرادی که شغل خود را به طور دائم از دست داده‌اند در ماه سپتامبر به ۳۵.۶ درصد جهش کرد. این در حالی است که این درصد در ماه آوریل ۱۱.۱ درصد بود.


انتهای پیام/

کد خبر: 1075031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =