شبکه شاد بی‌عیب نیست

مدیرکل دفتر فناوری آموزش و پرورش با بیان اینکه نقش والدین در آموزش شبکه شاد پررنگ‌تر از گذشته است، گفت: فعالیت‌هایی که در شبکه شاد انجام شده بی‌نظیر بوده اما به معنای بی‌عیب بودن نیست.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشست خبری «مشکلات و امکانات شاد» با حضور محمود حبیبی مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات آموزش و پرورش یکشنبه ۱۳ مهرماه برگزار شد.

حبیبی با بیان اینکه آموزش یکی از نکات مهم شبکه شاد است، گفت: چند سالی است که آموزش‌ها به سمت آموزش‌های الکترونیک حرکت کرده است. پیش از کرونا با شیب ملایمی این حرکت انجام می‌شد؛ اما با شیوع این بیماری سرعت این کار افزایش یافت.

مدیر کل دفتر فناوری آموزش و پرورش با اشاره به این که کرونا زیست بوم جدیدی ایجاد کرد و به ناچار باید برای تغییرات، راهکاری اتخاذ می‌شد، گفت: شبکه شاد به همین دلیل طراحی شد. طبیعی است که مشکلات زیادی بر سر راه شاد وجود داشت؛ اما به مرور آمادگی آموزش و پرورش بیشتر شد.

وی با تاکید بر این که در این زیست‌بوم جدید مولفه‌های جدیدی مانند روش تدریس و پداگوژی مورد استفاده است، گفت: به همین دلیل آموزش مجازی در راستای رسالت آموزش و پرورش نیاز به خلاقیت بیشتری دارد و این چالش بزرگی است. 

حبیبی پیشرفت در زمینه آموزش مجازی را همراه با ارتقای زیادی ارزیابی کرد و گفت: نقش والدین در این زیست بوم پررنگ‌تر از پیش و اثرگذارتر شده‌ است و والدین باید وقت بیشتری صرف کنند. 

مدیر کل دفتر فناوری آموزش و پرورش با بیان این که خود دانش آموزان هم باید تغییر کنند، گفت: البته به مرور در حال تغییر هستند. فعالیت‌هایی که در شاد انجام شده بی نظیر بوده اما به معنای بی‌عیب بودن نیست.

وی با اشاره به این که هر تغییری ناپایداری‌هایی را ایجاد می‌کند، گفت: برای استفاده از محیط شاد از شبکه ۲ هزار نفری نیروهای فناوری وزارت آموزش و پرورش بهره گرفته می‌شود. همچنین ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر متخصصان فناوری در این زمینه فعالیت می‌کنند.

حبیبی رشد شبکه شاد را بلندمدت دانست و گفت: در این راستا سعی شده تمام فناوری‌های کشور مانند وزارت ارتباطات بسیج شود. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1075048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =