2000 مگاوات به ظرفیت برق هسته‌ای ایران افزوده می‌شود

وزیر نیرو از برنامه ریزی برای افزایش ظرفیت برق هسته‌ای ایران از ۱۰۰۰ مگاوات به ۳۰۰۰ مگاوات خبر داد و گفت: احداث دو واحد ۱۰۰۰ مگاواتی دیگر از سوی همکاران انرژی اتمی برنامه ریزی شده و در حال کار است .

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، رضا اردکانیان، وزیر نیرو  اظهار داشت: سال 1353 شمسی وزارت آب و برق  با هدف تجمیع همه ظرفیت هایی که دست اندرکار موضوع انرژی هستند، به وزارت نیرو تبدیل شد.

وی افزود: وزارت نیروی ما ترجمه واژه وزارت انرژی است که در برخی کشورها نیز وجود دارد؛ در زمان تشکیل وزارت نیرو هم نیروگاه های برق آبی، هم نیروگاه های حرارتی و هم موضوع نیروگاه های هسته ای دیده شده بود ولی بعدا بحث نیروگاه های هسته ای از وزارت نیرو خارج شد و در اختیار سازمان انرژی اتمی ایران قرار گرفت.

وزیر نیرو با بیان اینکه "وزارت نیرو در زمینه نیروگاه‌های هسته ای بهره بردار است"، گفت: وقتی نیروگاهی هسته‌ای توسط سازمان انرژی اتمی احداث می شود ما از برق تولیدی آن استفاده می کنیم؛ درواقع آن برق را خریداری می کنیم و بهای آن را به سازمان انرژی اتمی می پردازیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر ظرفیت در مدار بهره‌برداری برق هسته ای در کشور 1000 مگاوات است که این ظرفیت در نیروگاه بوشهر بوده و همکاران ما در سازمان انرژی اتمی مدیریت این نیروگاه را بر عهده دارند و ما خریدار برق تولید آن هستیم.

اردکانیان از برنامه ریزی برای افزایش ظرفیت برق هسته‌ای ایران از 1000 مگاوات به 3000 مگاوات خبر داد و گفت: در مسیر افزایش ظرفیت برق هسته ای، احداث دو واحد 1000 مگاواتی دیگر که از آن به عنوان نیروگاه‌های شماره دو و سه بوشهر یاد می شود، از سوی همکاران انرژی اتمی برنامه ریزی شده و در حال کار است که البته محدودیت های منابع مالی موجب شده که آهنگ اجرای آن، آهنگ سریعی نباشد.

وی افزود: امیدواریم با توجه به پاک بودن این انرژی و فواید زیاد آن، با گشایش هایی که برای کشور می شود، سازمان انرژی اتمی بتواند این دو واحد مهم را تکمیل کرده تا از برق آن بهره‌مند شویم.
 

منبع: تسنیم
انتهای پیام/

کد خبر: 1075069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =