رشد ۹۵ درصدی فروش معدنی ها در بورس طی شهریور ماه

ارزش فروش محصولات ۷۴ شرکت زنجیره معدن و صنایع معدنی در بورس ایران،‌ طی ماه شهریور ۱۳۹۹ با جهش ۹۵ درصدی نسبت به ماه مشابه سال قبل (۹۸) همراه شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، ارزش فروش محصولات ۷۴ شرکت زنجیره معدن و صنایع معدنی در بورس ایران،‌ طی ماه شهریور ۱۳۹۹ با جهش ۹۵ درصدی نسبت به ماه مشابه سال قبل (۹۸) همراه شد. همچنین فروش این تعداد شرکت در نیمه نخست امسال، رشد بیش از ۵۰ درصدی را تجربه کرد.

ارزش فروش تولیدات شرکت های این حوزه در شهریور ماه از ۲۶.۳ هزار میلیارد تومان عبور کرد.

مجموع ارزش فروش این ۷۴ شرکت طی شش ماه نخست سال جاری نیز به رقم بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان رسید.

در این میان ایرالکو با ۷۷ درصد، ملی مس با رشد ۶۲ درصدی، فولاد کاوه کیش با رشد ۶۵ درصد، گل گهر با افزایش ۵۹ درصد،‌ فولاد کاوه جنوب با افزایش ۵۸ درصد،‌ فولاد خوزستان با رشد ۴۱ درصد و چادرملو با ۳۸ درصد به عنوان پیشتازان رشد در شرکت های بزرگ بوده اند. طی این مدت برخی شرکت های خصوصی نیز رشد های سه رقمی را در فروش تجربه کردند.

بیشترین ها در فروش

طی شش ماه ابتدای سال ۹۹، بیشترین سهم فروش (۲۷.۳ هزار میلیارد تومان) ابتدا به فولاد مبارکه اختصاص داشت.

پس از آن ملی مس با ۱۶ هزار میلیارد، فولاد خوزستان با ۱۱ هزار میلیارد و گل گهر با ۱۰ هزار میلیارد تومان سرآمدان فروش در نیمه ابتدای ۹۹ بودند.

ارزش فروش فولاد مبارکه در شهریور نیز به ۵۵۰۰ میلیارد،‌ ملی مس به ۴۲۰۰ میلیارد،‌ گل گهر ۲۱۰۰ میلیارد، فولاد خوزستان ۱۸۰۰ میلیارد و ذوب آهن ۱۵۰۰ میلیارد تومان فروش داشتند و به عنوان ۵ شرکت بزرگ در فروش معرفی شده اند.

در مجموع ۳۵ درصد کل فروش شرکت های تولیدی بورس تهران مربوط به حوزه معدن و صنایع معدنی بوده که مرتبط با رشد تولیدات این شرکت ها و تقویت بازار و البته رشد دلار است.


انتهای پیام/

کد خبر: 1075086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =