توسعه همکاری های مشترک بین ایران و سوریه

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دیدار ویدئوکنفرانسی با وزیر اموراجتماعی و کار سوریه از اعلام آمادگی ایران برای برداشتن گام های عملی به منظور توسعه همکاری های مشترک خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمد شریعتمداری در تماس تصویری  با سلوا عبدالله، وزیر امور اجتماعی و کار سوریه، روند همکاری ها با جمهوری عربی سوریه را مثبت ارزیابی کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امیدوارم مسیر دوستی و مودت بین دولت و ملت سوریه و زمینه های همکاری بیشتر دو کشور بیشتر از گذشته فراهم شود. برنامه اقدام مشترک بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت امور اجتماعی و کار جمهوری عربی سوریه در سال۹۸ امضا شده است که باید در مسیر آن گام های  عملی برداشته شود. دوره همکاری ما ۵ ساله است و برای عملیاتی کردن آن باید زودتر این اقدامات انجام شود.

شریعتمداری با بیان اینکه باید تبادل هیئت ها را برای اجرای برنامه اقدام مشترک پی گرفت، افزود: در حال حاضرکه امکان آن به صورت حضوری وجود ندارد، این کار می تواند به صورت آنلاین بین معاونین و روسای سازمان ها با مسئولین همتراز طرف مقابل برگزار شود. 

وی همچنین بر تنظیم جدول زمانبندی مذاکرات طرفین برای عملیاتی کردن این گفت و گو تاکید کرد.

شریعتمداری به فعالیت های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشاره کرد و گفت: این وزارتخانه آمادگی دارد در زمینه توسعه روستایی، تامین مالی خرد، مشاغل روستایی، کارآفرینی، فعالیت های روابط کار و ... وارد همکاری شود. 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در زمینه فنی و حرفه ای ظرفیت های خوبی برای همکاری وجود دارد، خاطرنشان کرد: بخش خصوصی نیز آمادگی دارد در صورت وجود مجوز مراکز آموزشی در سوریه دایر کند. حوزه های خدمات فنی و مهندسی، داروسازی، توسعه فلزات، صنایع پتروشیمی، فعالیت های نفت و گاز، عمران و ساخت و ساز نیز از دیگر زمینه های مشترک همکاری است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در زمینه بهزیستی نیز ظرفیت های بسیاری برای همکاری مشترک وجود دارد، گفت: سازمان بهزیستی در ایران، یک و نیم میلیون نفر از افراد دارای معلولیت و حدود یک میلیون نفر مددجو و سالمند را  تحت پوشش خود دارد. خوشبختانه کرونا در مراکز نگهداری بهزیستی کنترل شده و تعداد مبتلایان بسیار کمتر از میانگین های جهانی و حتی پایین تر از متوسط کشور است. 

شریعتمداری با اشاره به روزجهانی ناشنوایان به تجربیات ایران در زمینه کنترل ناشنوایی، غربالگری نوزادان و کاشت حلزون شنوایی اشاره کرد و گفت: آماده ارائه تجربیات ارزشمند خود در این زمینه هستیم.  

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تلاش های ایران برای کنترل بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: به همت جوانان کیت های تشخیصی تهیه شده و در زمینه واکسن نیز تیم های تحقیقاتی خوبی در حال کار هستند و امیدواریم به زودی به نتایج خوبی برسیم. 

استفاده از تجارب ایران در زمینه بهزیستی

در ادامه، سلوا عبدالله، وزیر امور اجتماعی و کار سوریه در این دیدار با قدردانی از اعلام آمادگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران برای استمرار بخشیدن به همکاری های دو کشور گفت: امیدوارم سایر مذاکرات هم از راه مجازی انجام شود تا برنامه اقدام مشترک به خوبی صورت پذیرد.

وی خواستار استفاده از تجارب ایران در زمینه بهزیستی، صندوق های مالی خرد و صندوق های توسعه روستایی شد. 

وزیر امور اجتماعی و کار سوریه اظهار امیدواری کرد: این گفت و گو در زمینه کارآفرینی و آموزش نیروی کار از طریق تبادل هیئت ها و برنامه مشترک نیز کارساز شود.

سلوا عبدالله تاکید کرد: ایران در زمینه صنعتی و پتروشیمی بسیار قوی است و امیدواریم بتوانیم تجارب خود را از طریق تبادل هیئت های کارشناسی انتقال دهیم.  

وی با دورد بر رزمندگان و مبارزین جمهوری اسلامی ایران در جنگ علیه استکبار جهانی اظهار داشت: این جنگ استکباری علیه ما و شماست و خداوند بدون شک به ما وعده پیروزی داده است و هیچ نیروی متجاوزی نمی تواند بر ملت های ما فائق آید.


انتهای پیام/

کد خبر: 1075087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =