کارگاه «راهکارهای ارتقای نشریات علمی برای نمایه‌سازی» برگزار شد

مدیرکل امور کتابخانه‌ها، مجلات، انتشارات علمی و علم‌سنجی گفت: کارگاه راهکارهای ارتقای امتیاز نشریات علمی دانشگاه آزاد اسلامی برای اخذ نمایه ISC برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ( ایسکانیوز)، علی جهان مدیرکل امور کتابخانه‌ها، مجلات، انتشارات علمی و علم‌سنجی دانشگاه آزاد اسلامی از برگزاری کارگاه راهکارهای ارتقای امتیاز نشریات علمی دانشگاه آزاد اسلامی برای اخذ نمایه ISC به صورت ویدئو کنفرانس خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: این دوره با هدف دانش‌افزایی، تبادل نظر، استانداردسازی و ارتقای جایگاه نشریات دانشگاه آزاد اسلامی در عرصه‌های ملی برگزار شد. در گام نخست 116 عنوان نشریه انتخاب و به این کارگاه دعوت شدند.

 جهان با بیان اینکه این کارگاه برای نخستین بار در دانشگاه آزاد اسلامی و با همکاری پایگاه استنادی علوم جهان اسلام برگزار شد، اظهار داشت: در این کارگاه به بررسی و تبادل نظر درخصوص معیارهای اعتبارعلمی ناشر، اعتبار علمی نشریه، میزان تمرکز موضوعی، انتشار منظم، پراکندگی جغرافیایی و سازمانی اعضای هیات تحریریه و رتبه علمی آنها، پراکندگی جغرافیایی و سازمانی نویسندگان مقاله و... پرداخته شد و مسئولان نشریات نظرات و تجربیات خود را به اشتراک گذاشتند.

مدیرکل امور کتابخانه ها، مجلات، انتشارات علمی و علم‌سنجی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: در همین راستا و به منظور ارتقای کیفی نشریات دستورالعمل نمایه‌سازی نشریات در پایگاه Scopus، دستورالعمل عضویت در COPE و LinkedIn تنظیم و در سامانه ارزیابی نشریات علمی دانشگاه آزاد اسلامی به آدرس http://eval.journals.iau.ir در دسترس نشریات است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1075093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =