سردار ساسانی جانشین رییس سازمان پدافند غیرعامل شد

مراسم تکریم و معارفه جانشین رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با حضور سردار علی عبداللهی معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح و سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)  سردار علی عبداللهی معاون هماهنگ‌کننده ستادکل نیروهای مسلح در این مراسم اظهار کرد: بحث ارتقای تاب‌آوری و حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی از جمله موضوعات راهبردی در لایه دفاعی کشور است که با تشکیل سازمان پدافند غیرعامل اقدامات شایان توجهی در این زمینه انجام شده است. عبداللهی با بیان اینکه مدل اقدامات سازمان پدافند غیرعامل کشور این است که باید یک گام جلوتر از بقیه همه باشد، تصریح کرد: این وظیفه به ویژه در شرایط فعلی که تهدیدات متنوع‌تر، پیچیده تر و متفاوت‌تر از همیشه است بیشتر اهمیت خود را نشان می‌دهد.

معاون هماهنگ‌کننده ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه برای مواجهه با تهدیدات نوین نیازمند رویکرد، فکر و اندیشه نو در حوزه دفاع هستیم، اظهار کرد: امروز با همت سازمان پدافند غیرعامل کشور، این اقدامات به خوبی هدایت و راهبری شده و مثمر ثمر واقع می‌شود.

وی با بیان اینکه خلاء پدافند غیرعامل در دوران دفاع مقدس امروز به مدد سازمان پدافند غیرعامل کشور پر شده است، تصریح کرد: اقدام و پیگیری های سازمان پدافند غیرعامل سبب شد تا بسیاری از خلاء های قانونی در حوزه پدافند غیرعامل پر شود و با درک اهمیت پدافند غیرعامل، از برنامه چهارم توسعه به بعد، سازمان پدافند غیرعامل موضوعیت و مصوبه دارد.

معاون هماهنگ‌کننده ستادکل نیروهای مسلح تصریح کرد: با پیگیری‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور، بسیاری از وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی همچون وزارت نفت و سازمان انرژی اتمی کشور، توجه به ضوابط پدافند غیرعامل را جزو موضوعات مورد توجه خود قرار دهند و اقدامات بسیار موثری در این زمینه انجام شده است. اینها همه نقطه قوت و نشان دهنده پیشرفت در کارهاست.

وی با بیان اینکه باید اقدامات بیشتری جهت تغییر نگرش مدیران نسبت به موضوعات پدافند غیرعامل انجام دهیم، تاکید کرد: همچنین باید مردم را در این حوزه آموزش داده و آگاهی ببخشیم چون هرچقدر ما ساختار را تقویت کنیم تا وقتی مردم توجیه نشوند در عمل با مشکل روبه رو می‌شویم. در این زمینه استفاده از ظرفیت رسانه به ویژه رسانه ملی بسیار مهم و حیاتی است.

عبداللهی با بیان اینکه با ظهور تهدیدات نوین مانند تهدیدات سایبری، الکترونیکی جنگ‌های آینده بسیار متفاوت خواهند بود، تصریح کرد: با توجه به این موضوع سازمان پدافند غیرعامل کشور باید از پویایی و پیش‌برندگی لازم در احصا و راه های مقابله با تهدیدات نوین برخوردار باشد. سازمان پدافند غیرعامل کشور باید اولویت‌ها را مشخص کند و توان اصلی را روی اولویت‌ها همچون حوزه سایبری بگذارد.

وی با بیان اینکه رئیس ستاد کل نیروی های مسلح اهمیت بسیاری برای پدافند غیرعامل قائل است، تصریح کرد: کار سازمان پدافند غیرعامل کشور راهبردی، سنگین و حساس است زیرا مغز متفکر کل کشور در حوزه پدافند غیرعامل است و در جلوگیری از غافلگیری‌ها وظیفه‌ای بسیار حساس و حیاتی است.

عبداللهی یادآور شد: اشراف بر دانش تخصصی در حوزه پدافند غیرعامل و تجربه و تعهد سردار ساسانی، می تواند کمک موثری در برنامه‌ریزی و پیشبرد امور در مقام جانشینی سازمان پدافند غیرعامل باشد. برای ایشان آرزوی توفیق داریم و امیدواریم حضور ایشان منشا خیر و برکت برای این سازمان باشد.

سردار محسن ساسانی نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه سازمان پدافند غیرعامل کشور یک سازمان راهبردی از نظر سطح، روش برنامه‌ریزی و مدیریت است، اظهار داشت: این سازمان براساس یک تفکر راهبردی شکل گرفته است و مادامی که این تفکر در آن ساری و جاری باشد پویا و تاثیرگذار خواهد بود.

جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه چابکی سازمان پدافند غیرعامل کشور سبب شده است که این سازمان منشا اقدامات خوب و ارزنده‌ای باشد، تصریح کرد: این سازمان با وجود برخی کمبودها، عالمانه، برمبنای منظومه فکری و چارچوب علمی، هماهنگ، یکپارچه و هوشمند در جهت اهداف و ماموریت ها به پیش خواهد رفت.

وی با اشاره به موفقیت های سازمان در پیشبرد امور در دستگاه های اجرایی یادآور شد: این درحالیست که امکانات زیادی در اختیار نداشتیم با این وجود در بسیاری از حوزه‌ها از جمله در تدوین قوانین راهبردی و بالادستی توفیقات متعددی کسب شده است.


انتهای پیام/

کد خبر: 1075094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =