استان مرکزی تا پایان هفته 4 درجه سردتر می شود

مسئول واحد پیش‌بینی هواشناسی استان مرکزی گفت: فردا در اکثر نقاط استان مرکزی شاهد پدیده رگبار و رعد و برق و وزش باد خواهیم بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، غلامرضا مرادی با اشاره به پیش‌بینی‌های صورت گرفته برای هفته جاری در استان مرکزی، بیان کرد: تا اواسط هفته شاهد رگبار و بارش در برخی از نقاط استان خواهیم بود.

وی افزود: امروز برای نواحی شمالی استان افزایش ابر و احتمال رگبار باران پیش بینی می شود و این روند فردا نیز ادامه خواهد داشت به طوری که فردا؛ دوشنبه در بعد ازظهر در تمام نقاط استان افزایش ابر در برخی از نقاط رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش بینی شده است و احتمال رگبار باران نیز تا روز سه شنبه وجود دارد.

مرادی با اشاره به کاهش دما در روز چهارشنبه، گفت: در پایان هفته آسمانی صاف تا کمی ابری و گاهی وزش باد را در استان مرکزی خواهیم داشت و دما در اغلب نقاط استان تا پایان هفته تا ۴ درجه و در اراک نیز تا ۵ درجه کاهش می‌یابد.

وی گفت: دمای هوای اراک طی ۲۴ ساعت آینده در گرمترین ساعات ۲۵ درجه بالای صفر و در خنک ترین ساعت به ۱۱ درجه بالای صفر می رسد و طی ۲۴ ساعت آینده کمینه دما در این کلانشهر به ۹ درجه بالای سفر خواهد رسید.

مسئول واحد پیش‌بینی هواشناسی استان مرکزی با توجه به شرایط جوی کنونی در استان، به کشاورزان توصیه کرد که نسبت به برداشت محصولات باغی مانند انگور و محصولات بهاره مانند لوبیا و ذرت و ... و شروع عملیات محصولات پاییزه گندم و جو در مناطق سردسیر اقدام کنند.

وی در خصوص بارندگی سال زراعی گذشته(۹۹-۹۸) بیان کرد: از اول مهرماه 1398 تا ۳۱ شهریورماه ۱۳۹۹ بالغ بر ۳۶۲ میلمیتر بارش در استان مرکزی دریافت شد که بیشترین مقدار با ۶۱۲ میلمیتر مربوط به شهرستان شازند بوده است و غرق آباد به لحاظ میزان بارش با ۴۶۹ میلیمتر در جایگاه دوم قرار دارد.

مرادی افزود: اراک به عنوان مرکز استان در سال زراعی گذشته ۳۹۴ میلیمتر بارش دریافت کرد که نسبت به سال زراعی ۹۸-۹۷، ۷۷ درصد و نسبت به بلندمدت ۱۲۶ درصد بارندگی دریافت کرده است، البته میزان بارندگی در استان در کل نسبت به سال زراعی ۹۸-۹۷، ۷۷ درصد و نسبت به بلندمدت ۱۲۸.۴ درصد بوده است.


انتهای پیام/

کد خبر: 1075111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =