رزمندگان ایران در هشت سال دفاع مقدس آمریکایی ها را به ستوه درآوردند

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه گفت: رزمندگان ما در هشت سال دفاع مقدس حقیقتا آمریکایی ها را به ستوه درآوردند. آنها حریف رزمندگان ما نمی شدند و به همین دلیل دست به اقدامات بزدلانه ای چون مورد هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری ایران زدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، سردار رمضان زیرراهی صبح روز دوشنبه ۱۴ مهرماه در نشست با خبرنگاران عنوان کرد: از سال ۶۲ تا سال ۶۴ همه دنیا فکر می کردند جنگ ایران و عراق مغلوب نخواهد داشت تا اینکه عملیات والفجر ۸ اتفاق افتاد و همه دانستند که ایران پیروز این جنگ خواهد بود. 

وی افزود: به همین جهت امام فرمان داد که این عملیات ها را ادامه دهید و همواره نیروهای بعثی را در اضطراب نگه دارید و آرامش را از عراقی ها بگیرید و این اولین باری بود که حضرت امام در جزئیات ورود میکرد. 

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: امام بارها فرموده بود که اگر حتی یک خانه سالم باشد و یک نفر زنده باشد ما جنگ را ادامه خواهیم داد. وقتی عراق وارد جنگ گسترده خلیج فارس شد ایران به مجامع جهانی شکایت کرد و اعلام کرد اگر خلیج فارس برای ما امن نباشد برای دیگر کشورها نیز امن نخواهد بود. 

سردار زیرراهی تصریح کرد: پس از اینکه ایران مقابله کرد و دو شناور نفتکش را زد صدای دنیا بلند شد و بیمه نفتکش ها ۵۰ درصد افزایش یافت. پس از آن کشورهای دیگر به تحرک درآمدند و پس از هدف قرار گرفتن یک کشتی شوروی، اقدامات دیپلماتیکی آغاز شد. بعد شناورهای خود را به کویت اجاره داده و خود کار اسکورت را انجام میداد. وقتی همه متوجه عزم و اراده جمهوری اسلامی ایران شدند، شوروی کنار کشید. آمریکا نیز علاقه ای به ادامه نداشت اما به دلیل غرورش این موضوع را ادامه داد.  

وی اظهار کرد: اولین اسکورت آمریکا، شناور بریجتون بود که با استقرار صد خبرنگار و اعلام عمومی و پخش زنده و مخابره گزارش لحظه ای حرکت این شناور به تمام دنیا همراه بود. آمریکایی ها سه منطقه را به عنوان مناطق خطرآفرین برای خود مشخص کرده بود، تنگه هرمز، جزایر و محور شمالی خلیج فارس که با رد شدن از هر مرحله شور و شعفی در آمریکایی ها ایجاد میشد تا اینکه با رسیدن به منطقه سپاه به مین برخورد کرد.

به گزارش ایسنا، فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه تصریح کرد: رزمندگان ما در هشت سال دفاع مقدس حقیقتا آمریکایی ها را به ستوه درآوردند. آنها حریف رزمندگان ما نمی شدند و به همین دلیل دست به اقدامات بزدلانه ای چون مورد هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری ایران که موجب شکست و آبروریزی برای آنان در مجامع جهانی گردید. 

این مسئول توضیح داد: همه این اقدامات و موفقیت ها و پیروزی ها نشان داد که اگر ما به خودمان و نیروهای انقلابی خود تکیه کنیم می توانیم یک سازمان رزم متناسب با نیاز خود ایجاد کنیم همان طور که نیروی دریایی سپاه با قایق های کوچک خود و قوت و انضباط خود همه ی آن عملیات های غرورآفرین را رقم زد. 

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه عنوان کرد: یکی از اقدامات نیروی دریایی سپاه مقابله با صید ترال و قاچاق سوخت بوده است تا جایی که قاچاق سوخت در استان ما به یک درصد رسیده و به نحوی ریشه کن شده است.

سردار رمضان زیرراهی افزود: به همین طریق در مقابله با صید ترال اقدامات و برخوردهای خوبی صورت گرفته است و تعداد زیادی شناور توقیفی داشته ایم که بیشترین آنها در حوزه خورخان و بردستان بوده و این کار همچنان ادامه دارد چرا که همواره متخلفانی وجود دارد که قصد دارند زیستگاه های صیادی را برای منافع زودگذر خود از بین ببرند.

وی یادآور شد: الحمدلله توان رزمی ما چه در بعد نیروی انسانی و چه بعد تجهیزاتی، قابل مقایسه با زمان جنگ نیست و همواره با تجهیزات به روز خود دشمن را رصد می کنیم و اشراف قابل قبولی بر منطقه و شناورهای منطقه ای و فرامنطقه ای داریم.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه ادامه داد: از نظر نیروی انسانی نیز با همان معنویت و آموزش های ویژه و سلاح های پیشرفته این آمادگی برای مقابله وجود دارد و قطعا آمریکا دچار محاسبات اشتباه نخواهد شد. اگر امروز دشمن ما بخواهد دچار خطای محاسباتی شود قطعا با پاسخ محکم نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامیاعم از یگان های دریایی، زمینی و هوایی روبرو خواهد شد. 

منبع: اییسنا
انتهای پیام/

کد خبر: 1075192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =