ایران و عراق اشتراکات فرهنگی و مذهبی زیادی دارند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان گفت: این دانشگاه از نظر اساتید، نخبگان، آزمایشگاه، کارگاه ها، فعالیت های پژوهش محور و تولید علم در جایگاه ممتازی در کشور قرار دارد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی به نقل از واحد اهواز، حجت الاسلام والمسلمین فرج اله براتی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان در نشستی که با حضور امجد المظفر رایزن فرهنگی سفارت کشور عراق در ایران برگزار شد، با بیان اشتراکات زیاد مذهبی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بین دو کشور ایران و عراق، گفت: روابط مستحکم و هوشمند بین دو کشور ایران و عراق توانسته علاوه بر تفوق و سربلندی در منافع مشترک، ثبات خاورمیانه را به ارمغان آورد.

وی ضمن ارائه گزارشی از وضعیت علمی، پژوهشی و فرهنگی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان، گفت: در دوره جدید، توجه جدی به جذب دانشجوی خارجی به ویژه از کشورهای همسایه به دلیل اشتراکات گسترده، شده است.

حجت الاسلام براتی با بیان اینکه در استان خوزستان تنوع صنایع، قومیت و فرهنگ ها وجود دارد، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان از نظر اساتید، نخبگان، آزمایشگاه، کارگاه ها، فعالیت های پژوهش محور و تولید علم در جایگاه ممتازی در کشور قرار دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان با اشاره به اینکه کشور عراق طولانی ترین مرز با کشور ایران را دارد، از آمادگی این دانشگاه جهت ارائه انواع خدمات و فعالیت ها در زمینه های علمی، فرهنگی، پژوهشی، درآمد زایی و سرمایه گذاری خبر داد.

 امجد المظفر رایزن فرهنگی سفارت کشور عراق در ایران نیز در ادامه این نشست با ابراز خرسندی از حضور در دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان، گفت: این دانشگاه امکانات بسیار زیاد و منحصر به فردی دارد.

وی با بیان اینکه ایجاد رشته های نفت و گاز در دانشگاه از اولویت های کشور عراق است، گفت: عراق آماده توسعه همکارهای مختلف آموزشی، فرهنگی و پژوهشی با ایران است.

در پایان این نشست، امجد المظفر از امکانات، آزمایشگاه ها، کارگاه ها و فعالیت های مختلف آموزشی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز بازدید کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1075194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =