برداشت ۷۰۰ تن ذرت علوفه‌ای از مزارع تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی اراک

مدیر مجتمع دامپروری و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک از برداشت بیش از ۷۰۰ تن ذرت علوفه‌ای از مزارع کشاورزی و تحقیقاتی این واحد دانشگاهی خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ( ایسکانیوز)، رضا اسدی مدیر مجتمع دامپروری و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک گفت: بیش از ۷۰۰ تن ذرت علوفه‌ای از مزارع کشاورزی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی اراک برداشت شده است.

وی افزود: با برداشت بیش از ۷۰۰ تن ذرت علوفه‌ای به ارزش ۴ میلیارد ریال، نیاز مجتمع دامپروری دانشگاه برطرف و صرفه‌جویی قابل توجهی در این خصوص صورت گرفت.

اسدی با بیان اینکه برای اولین بار در سال زراعی جدید کلیه اراضی قابل کشت دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک پس از تسطیح و اجرای سیستم آبیاری بارانی به زیر کشت انواع محصولات کشاورزی رفته، افزود: در راستای کسب درآمدهای غیرشهریه ای و اجرای برنامه‌های صرفه‌جویی اقتصادی و با حمایت و پشتیبانی رئیس دانشگاه آزاداسلامی استان مرکزی در سال زراعی جاری، ۵۰ هکتار از زمین‌های تحقیقاتی کشاورزی واحد اراک کاملاً احیا شده به نحوی که ۱۳ هکتار از این قطعات به ذرت علوفه‌ای، ۳ هکتار به کاشت کلزا، ۴ هکتار به کشت گیاهان دارویی و ۳۰ هکتار به کشت علوفه یونجه اختصاص یافته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1075203

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =