۷ هزار تن زرشک خراسان جنوبی روی زمین مانده است

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی گفت: هفت هزار تن از محصول زرشک سال گذشته در انبارهای کشاورزان استان باقی مانده است؛ این در حالی است که زرشک جدید نیز در حال برداشت از باغات بوده و کشاورزان مستاصل هستند که با این محصول چکار کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، حسین خسروی، در نشست هم‌اندیشی تشکل‌ها، فعالان و نخبگان بخش کشاورزی خراسان جنوبی که با حضور وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: مسئولان استان باید گزارش دقیق از خسارت‌های سیل شهریورماه داشته باشند چراکه برای زمستان علاج واقعه را قبل از وقوع باید کرد.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی با بیان اینکه امنیت غذایی یکی از شاخه‌های امنیت است و اگر امنیت غذایی نباشد حتی امنیت سیاسی با چالش مواجه می‌شود، افزود: در دیدار ابتدای سال‌جاری با وزیر جهادکشاورزی موضوع تکمیل آزمایشگاه دامپزشکی خراسان جنوبی و نیاز اعتباری پنج میلیاری این پروژه مطرح شد.

خسروی با بیان اینکه با گذشت شش ماه هنوز این اعتبار اجرایی نشد و با توجه به تورم اکنون پروژه به اعتبار بیشتری نیاز دارد، تصریح کرد: تاکنون ۸۵ درصد آزمایشگاه دامپزشکی تکمیل شده است که راه‌اندازی سریعتر آن کمک‌های فراوانی به استان خواهد کرد.

وی با بیان اینکه لازم است نیازهای تشکل‌های کشاورزی از سوی مسئولان جدی گرفته شود، اظهار کرد: رئیس سازمان تعاون روستایی می‌گوید کشاورزان نگران نباشند، اما صرف گفتن، نگرانی کشاورزان را رفع نمی‌کند چرا که امروز از گفتار درمانی عبور کردیم.

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دغدغه‌های کشاورزان تنها با عملگرایی و تحقق وعده‌های مسئولان رفع می‌شود، یادآور شد: برخی روستاییان خراسان جنوبی در مزرعه خود خانه کارگری احداث کردند تا تولید و اشتغال ایجاد کنند، اما جلوی آن گرفته می‌شود.

منبع: ایسنا
انتهای پیام/

کد خبر: 1075208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =