خطر گرمایش روی دمای شبانه کره زمین چیست؟

مطالعه جدید نشان می دهد که گرم شدن کره زمین به طور متفاوتی بر دمای شب تأثیر می گذارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، یک مطالعه جدید نشان می دهد که محیط شبانه ما با سرعت بیشتری نسبت به روز در حال گرم شدن است  و این می تواند برای بسیاری از گونه ها مضر باشد.

محققان دانشگاه اکستر پس از تجزیه و تحلیل بیش از سه دهه داده های روزانه دما از سراسر جهان، به این نتیجه رسیده اند که در گرم شدن سیاره ما هنگامی که در حال چرخش روی محور خود است عدم تقارن وجود دارد.

سوابق آب و هوایی از ۱۹۸۳ تا ۲۰۱۷ گسترش یافته است و یک پایگاه داده سنگین از خوانش های شش ساعته درجه حرارت سطح برای تیم دانشمندان در طول گرمترین سالهای تاریخ ثبت کرده و به آن ها ارائه می دهد.

در بعضی از نقاط، روزها به طور قابل توجهی گرم می شوند در حالی که دمای هوا در شب به سختی تکان می خورد. حتی برخی اوقات برای بعضی از محیط ها خنک کننده قابل توجهی وجود داشت. اما در بیش از نیمی از سطح زمین این سیاره میانگین افزایش درجه حرارت سالانه در شب یک چهارم درجه سانتیگراد بیشتر از دمای روز بود.این کم شدن هر سال ممکن است ریز به نظر برسد، اما با گذشت زمان اضافه می شود و تأثیر قابل توجهی بر محیط زیست داشته باشد.

دانیل کاکس  بوم شناس دانشگاه اکستر اظهار کرد که گونه هایی که فقط در شب یا روز فعال هستند تحت تأثیر قرار می گیرند.

برای درک بهتر نیروهای محیطی، تیم همچنین مجموعه ای از داده ها را در مورد سایر عوامل آب و هوایی مرتبط مانند رطوبت و بارش جمع آوری کرد. آنها همچنین تفاوت های منطقه ای را در رشد پوشش گیاهی مقایسه کردند.

نتایج نشان داد که گرم شدن کره زمین مقدار اضافی انرژی را به سطح سیاره به دام می اندازد  و جو را به نگه داشتن رطوبت ترغیب می کند و سپس به ابر تبدیل می شود. ما همچنین می دانیم که ابرها در انعکاس طول موجهای خاصی از نور دخیلند. در طول روز، این می تواند به محافظت از سطح در برابر انفجار خورشیدی کمک کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1075209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =