استقلال و تکراری‌ترین سناریو هر سال

فقط بیست و چند روز تا شروع رقابت‌های فصل جدید لیگ برتر باقی مانده است و همه تیم‌ها در حال آماده سازی خود برای فصل بیستم هستند. اما تیم استقلال همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌برد.

باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)-مهرداد یاراحمدی؛ فقط بیست و چند روز تا شروع رقابت‌های فصل جدید لیگ برتر باقی مانده است و همه تیم‌ها در حال آماده سازی خود برای فصل بیستم هستند.اما استقلال در سه فصل گذشته همیشه مشکلات یکسانی داشته است که همگی به واسطه افراد بی کفایت برای تیم ایجاد شده است.

بلاتکلیفی مدیریت

در چند فصل گذشته استقلال آخرین تیمی بوده است که تکلیف مدیرعامل و مسئولان اجرایی آن مشخص شده است.در حالی فقط ۲۰ روز تا شروع رقابت‌ها مانده است هیچ کار مهمی برای استقلال و تقویت آن انجام نشده است.در فاصله کمتر از ۲۵ روز مدیرعامل تیم را که وظایف خود را انجام می‌داد برکنار کردند و کسی را جایگزین وی کردند که در فرودگاه وسایل شخصی خود را گم کرد و در مسئله شجاعیان باعث حل نشدن مشکل کارت بازی وی بوده است.مشکلات مدیریتی استقلال بسیار زیاد است که هر کسی از پس آنها بر نمی‌آید، بدهی‌های بین المللی تیم، پرداخت دستمزد دو بازیکن خارجی، حل مشکل مجوز حرفه‌ای باشگاه، خرید بازیکنان جدید همگی گوشه کوچکی از مشکلات و معضلاتی هستند که مدیر جدید تیم است.

استقلال بدون سرمربی

در حالی که اکثر تیم‌های حاضر در رقابت‌های لیگ برتر سرمربی خود را انتخاب کرده و در حال آماده سازی خود برای شروع فصل هستند، استقلال هنوز سرمربی خود را انتخاب نکرده است.
در حالی که مدیرعامل پیشین تیم در حال مذاکره با استرا و پس از آن الکس نوری بود با برکنار شدن وی همه برنامه‌های ورود سرمربی جدید به یک باره متوقف شد.
پس از انتخاب مددی به عنوان مدیر عامل تیم هنوز تلکیف نفر اول نیمکت فنی استقلال مشخص نیست و استقلال همچون سال های قبل با مشکل تکراری انتخاب سرمربی دست و پنجه نرم می کند.

عدم آماده سازی پیش فصل

در میان ۱۶ تیم لیگ برتر ایران تنها تیمی که در بلاتکلیفی کامل به سر می‌برد استقلال است، همه می دانند که پیش از شروع فصل مهمترین زمان برای آماده سازی تیم است.
استقلال همانند فصول گذشته هیچ نقطه شروعی برای کار خود ندارد و مشخصا این بلاتکلیفی تا دو سه روز مانده به بازی ها ادامه پیدا خواهد کرد.حتی اگر همین امروز مشکل مدیریت، کادر فنی، بازیکنان تیم رفع شود باز هم استقلال نمی‌تواند تمام مراحل آماده سازی پیش فصل خود را به خوبی پشت سر بگذارد.تیم باید همه بازیکنان خود را در اختیار داشته باشد، سرمربی تیم مشخص باشد و درخواست های سرمربی توسط مدیر عامل و هیئت مدیره به خوبی انجام شود تا تیم بتواند نتیجه مورد نظر را کسب کند.استقلال در حال حاضر هیچ کدام از عوامل کسب موفقیت در مسابقات پیش رو را ندارد و تکلیف هیچ کدام از پست‌های استقلال مشخص نیست باید دید چه اتفاقاتی برای پست‌های خالی تیم رخ خواهد داد.

جنگ در جدال نابرابر

استقلال تنهاترین تیم تاریخ لیگ برتر نام گرفته است، تیمی که هیچ حامی جز هواداران میلیونی خود ندارد.در حالی که دو تیم استقلال و پیروزی زیر نظر وزارت ورزش و جوانان اداره می شوند اما تفاوت رسیدگی به دو تیم از زمین تا آسمان است.تیم پرسپولیس با بازیکنان لیگ برتری و با کیفیت که در نقل و انتقالات پیش فصل به خدمت گرفت و بازی‌های پیاپی که انجام داد در شرایط آرمانی خود به سر می‌برد.بازیکنان تیم قرمز پوش دستمزد فصل گذشته خود را کامل دریافت کرده اند و بدهی‌های میلیاردی سرمربی شاکی آنها به کمک آقایان پرداخت شده است.اما در طرف دیگر استقلال است که برای همه مشکلات خود هیچ کمکی دریافت نکرده و نمی‌کند، تنها چیزی که از وزارت ورزش به استقلال می‌رسد مشکلات است که تعداد آنها زیادتر می شود.در طول چهار سال در قدرت بودن هوادار سر سخت تیم رقیب استقلال چندین و چند سرمربی و مدیر به خود دید.هر شخصی که کمی برای بهتر شدن استقلال تلاش کرد، کنار گذاشته شد و استقلال مدتی را با اوضاع آشفته به سر برد و جالب است که پس از چند هفته و حتی یک ماه تکلیف جایگزین فردی که از تیم بیرون کردند را مشخص کرده اند.

مشکلاتی که حل شدنی نیست

تعدادی از مشکلات استقلال بیان شد، مشکلاتی که برای تیم استقلال ایجاد شده است بسیار حاد است این مشکلات با یک اتفاق و خواست جمعی قابل حل شدن هستند.

کد خبر: 1075222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =