کشف مارهای بی‌نهایت خشن

دانشمندان مارهایی را پیدا کردند که بدن وزغ ها را زنده باز می کنند و اعضای درونی آنها را یکی یکی می بلعند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،  وزغ‌هایی که در تایلند با مارهای kukri آسیایی روبرو می شوند به سرنوشت سختی دچار خواهند شد. این مارها با استفاده از دندان های بزرگ شده و مانند شانه در آرواره های فوقانی خود، شانه های وزغ را خرد کرده و از کف آن جدا می کنند، سر خود را در حفره‌های شکم فرو می‌برند و در حالی که وزغ‌ها هنوز زنده هستند، اعضای بدن را یک به یک خورده و بقیه اجساد را نیز دست نخورده باقی می‌گذارند.

هنریک برینگشه متخصص طب طبیعی و طبیعت شناس در توصیف این روش وحشتناک گفت که مارهای kukri برای انسان بی ضرر است. این عادت غذا خوری قبلاً در مارها ناشناخته بود. بیشتر مارها وعده های غذایی خود را کاملاً می‌بلعند.

دانشمندان قبلاً هرگز ندیده بودند که یک مار سر خود را در بدن یک حیوان فرو کند تا اعضای بدن را ببلعد؛ انجام این کار گاهی ساعت‌ها طول می کشد. قربانیان وزغ های سمی به نام Duttaphrynus melanostictus بودند. آنها کلفت و پوست ضخیم هستند و طول آنها حدود ۲ تا ۳ اینچ (۵۷ تا ۸۵ میلی متر) است.

بر اساس این مطالعه، در این نبرد مرگبار، وزغ ها به شدت برای زندگی خود جنگیدند و برخی از آنها برای دفاع یک ماده سفید سمی ترشح می کردند.

دندان های این مارها می تواند پارگی های دردناکی ایجاد کند که به شدت خونریزی می کنند، زیرا آن ها از غدد دهان ماده خاص ضد انعقادی ترشح می کنند. این ترشح که توسط دو غده تولید می شود که در پشت چشم مارها قرار دارند.

مار با چرخاندن سر خود از این سو به آن طرف بدن وزغ را اره می کند. سپس سر خود را به آرامی وارد زخم کرده و متعاقباً اندامهایی مانند کبد، قلب، ریه و بخشی از دستگاه گوارش را بیرون می کشید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1075236

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =