منتظری: تصمیمی اتخاذ نشود که اربعین محور انسجام، زمینه ساز انشقاق شود

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر لزوم در نظر گرفتن فرمایش مقام معظم رهبری و تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا در موضوع اعزام احتمالی عده ای خاص به کربلا بیان کرد: این موضوع هم باید با نظر متولیان امر و مصالح ملی در نظر باشد تا اربعین که خود محور انسجام و یکپارچگی امت اسلامی و ایران اسلامی است، خدایی نکرده زمینه ساز انشقاق نباشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، غلامرضا منتظری در پاسخ به این سوال که آیا اعزام چند تن از مداحان و سخنرانان به مراسم اربعین با عنوان نایب الزیاره مردم آن هم در شرایطی که مرز عراق برای تمامی عزاداران ایرانی بسته است، کاری صحیح است یا خیر؟ گفت: در این حوزه همیشه باید نگاهمان را به فصل الخطاب نظام معطوف کنیم، پیش از آغاز ایام محرم و صفر مقام معظم رهبری فرمودند که همه باید به تصمیمی که از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا اتخاذ می شود پایبند باشند البته خود ایشان هم در این موضوع پیشگام بودند.

وی افزود: در خصوص اربعین هم در فرمایشات اخیرشان تکلیف را روشن کردند، وقتی ایشان مسیر را برای نظام مشخص کردند باید همان موضوع مبنا قرار گیرد تا شاهد مشکلات نباشیم، البته اطلاع دقیقی در خصوص اعزام افرادی خاص به عراق و خاستگاه این تصمیم ندارم، اگر این تصمیم در ستاد ملی مبارزه کرونا اتخاذ شده باشد جای تأمل دارد اما اگر این تصمیم در ‌غیر از ستاد ملی مبارزه با کرونا اتخاذ شده باشد نباید ترویج پیدا کند.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس عنوان کرد: همه ما علاقه مند هستیم که در این ایام در کربلای مقدس حضور داشته باشیم و از این فیض بزرگ بهره مند باشیم، حضرت آقا در خصوص مراسم اربعین فرموند در منازل و محل های خود حضور داشته باشید و به دعاهای مخصوص این ایام عمل کنید، نباید در مقابل این فرمایش روشن به سلیقه شخصی خود عمل کنیم.

منتظری گفت: اگرچه من از خاستگاه و ریشه خبر احتمال اعزام عده ای خاص به کربلا اطلاع ندارم و اظهار نظر خاص در این خصوص نخواهم داشت، آن چه می گویم بر اساس شاخص این موضوع یعنی فرمایش مقام معظم رهبری است، اما اگر این موضوع صحت داشته باشد بر اساس این شاخص نباید شاهد آن باشیم و همه باید به این شاخص پاییند باشیم.

منتظری در پایان تصریح کرد: پیشتر خبری منتشر شده بود که خود عراق برای پذیرش سهمیه ۱۵۰۰ نفری از هر کشور اعلام آمادگی کرده بود، این موضوع هم باید با نظر متولیان امر و مصالح ملی در نظر باشد تا اربعین که خود محور انسجام و یکپارچگی امت اسلامی و ایران اسلامی است، خدایی نکرده زمینه ساز انشقاق نباشد؛ به هر حال سخن آخر را باید متولیان امر مطرح کنند و من به عنوان یک شهروند نظر خود را مطرح می کنم و مبنا فرمایش حضرت آقا و تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا است.

منبع: ایسنا
انتهای پیام/

کد خبر: 1075249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =