ادعای انتخاباتی سفیر واشنگتن در قدس اشغالی علیه ایران

سفیر واشنگتن در اراضی اشغالی با اشاره به تغییر سیاست احتمالی آمریکا در برابر ایران در صورت پیروزی جو بایدن در انتخابات آمریکا، این تغییر را برای کشورهای منطقه بد تلقی کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، به نقل از روزنامه صهیونیستی تایمز آو اسرائیل،  دیوید فریدمن، سفیر آمریکا در تل آویو روز یکشنبه به پایگاه خبری العین گفت: ایران مهم ترین مسئله انتخابات(ریاست جمهوری آمریکا) است. 

فریدمن با اشاره به احتمال پیروزی جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا که با دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی این کشور رقابت می‌کند، اظهار کرد: همان طور که می‌دانید، جو بایدن عضوی از دولت اوباما بود که توافق هسته‌ای را مذاکره کرده و آن را به اجرا درآورد، این چیزی بود که رئیس‌جمهور ترامپ فکر می‌کند بدترین توافق بین‌المللی‌ای بوده است که آمریکا به آن وارد شده است و من هم با او هم نظرم. راهی به سمت سلاح هسته ای برای ایران ایجاد کرد. 

او درباره تحریم های آمریکا علیه ایران با بیان این که ما در زمینه تحریم هایی که بر ایران اعمال کرده ایم در موقعیت خوبی قرار داریم ، مدعی شد که با ادامه این مسیر ،  ایران انتخابی جز پایان دادن به آن‌چه آن را عملکرد بدخواهانه ایران می‌خواند، نخواهد داشت. 

سفیر واشنگتن ابراز نگرانی کرد که در صورت پیروزی بایدن و ایجاد تغییری در سیاست های آمریکا ممکن است در سیاست دولت پیشین کارشکنی شود و تغییر در سیاست آمریکا نسبت به ایران بر کشورهای خلیج فارس اثر خواهد گذاشت. 

او در این باره مدعی شد: اگر بایدن پیروز شود، شاهد تغییر سیاستی خواهیم بود که از دیدگاه شخصی من برای منطقه از جمله اسرائیل،  عربستان سعودی، امارات متحده عربی،  بحرین،  قطر و کویت بد خواهد شد. 

منبع: ایسنا
انتهای پیام/

کد خبر: 1075261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =